Du sætter en kampagne op – og så bliver den bare ved med at køre

Den slags kampagner bliver mere og mere efterspurgte i dansk erhvervsliv. Fordelene er åbenlyse; opsætningsomkostningerne er til at overskue, hvis kampagnen kan køre i flere år efter og fortsat generere omsætning og overskud til virksomheden.

Især muligheden for at opsætte “remarketing”-annoncer på Facebook og Google AdWords samt muligheden for at opsætte autoresponders vinder indpas i virksomhederne. Her opsætter du kampagnen for blot at vente på, at resultaterne begynder at komme ind.

Især for webshops giver remarketing og automatiserede e-mails god mening. Du viser annoncering til de personer, der i forvejen har set dine produkter – eller som kender til din forretning, fordi de fx har handlet der før.

Stort behov for personale inden for online markedsføring

Remarketing og automatiserede e-mails er to af de emner, du bliver dygtiggjort i, hvis du tager kontakt til eksperter inden for online markedsføring.

De danske virksomheder har nemlig svært ved at finde dygtigt personale inden for online markedsføring. De danske universiteter har ikke en decideret uddannelse inden for feltet, og de aktører der er på markedet er således autodidakte næsten alle sammen.

Det i sig selv er ikke et problem – udfordringen, fra virksomhedens side, er blot at efterspørgslen langt overstiger udbuddet. En selvstændig konsulent inden for online markedsføring eller en af subgenrene som søgemaskineoptimering, leadgenerering, PPC-annoncering, konverteringsoptimering eller de sociale medier står i dag stærkt i forhold til enten jobsikkerhed eller med gode muligheder for at stable en karriere på benene som selvstændig konsulent.

%d bloggers like this: