Hvad skal du fokusere på din hjemmeside?

Hvad skal du fokusere på din hjemmeside? Nedenfor finder du mit bud på de 3 vigtigste områder:

Sørg for at din side er mobilvenlig

Google annoncerer at de vil prioritere mobilvenlige sider i søgeresultaterne. Med andre ord, så er der risiko for at din side kommer under konkurrenterne i søgeresultaterne.

Der er flere måder at løse dette problem på:

  • Du kan få en mobiludgave af din side på et subdomænde (eks. mobil.dinside.dk). Denne løsning er oftest den hurtigste og billigste.
  • Du kan invester i en side med responsivt design. Dette kan være en dyr løsning men den giver også et mere konsistent udseende på din side.

Hvis du vil tjekke om din side er mobilvenlig kan du bruge Googles testværktøj som du kan læse mere om i min artiken om mobiloptimering.

Brug de Sociale Medier

Du kan få rigtigt meget værdi ud af at udnytte de sociale medier som f.eks. Facebook, Linkedin, Google+ mv. Du kan både skabe en tættere relation til dine kunder samtidig med at du skaber mere tillid og trafik til din side.

Fokusér på kvalitetslinks

Engang handlede det om at få så mange links til sin hjemmeside som muligt. Sådan er det ikke længere! I stedet handler det om at få links fra relevante og troværdige sider. F.eks. hvis du driver et tømrerfirma, så kan det give mening at få links fra leverandører, kunder, fagforeninger mv.

Der er mange andre muligheder for at forbedre din position i søgeresultaterne. Dem vil jeg komme ind på i senere blogindlæg. Har denne artikel hjulpet dig eller har du nogle kommentarer? Så skriv endelig på bloggen nedenfor!

Se vores ultimative guide til SEO her.

%d bloggers like this: