Om det er en kunst eller videnskab at lægge øverst i Google skal ikke drøftes her

Om det er en kunst eller videnskab at lægge øverst i Google skal ikke drøftes her. Men det er af største betydning for de fleste at have en fornuftig placering på Google. Er man på side 2 af et søgeresultat for et vigtigt ord/sætning for ens virksomhed kan det faktisk være lige meget.

Det er her søgemaskineoptimering og tekstforfatteren kommer ind. Når der tekstforfattes til internettet skal de rigtige begreber indgå i teksten i en passende densitet. Derudover skal disse begreber indarbejdes i metatags på siden. Alle sider skal bearbejdes manuelt – således hver side har sit unikke indhold og unikke metatags.

Det er derfor ikke uden betydning at der vælges en tekstforfatter der har indsigt i søgemaskineoptimeringens mange facetter.

Vi udarbejder en søgeordsstrategi med kunden og sørger for denne strategi følges i udarbejdelse af tekster – hvadenten det er til webtekster, adwords eller til linkopbygning.

Søgemaskineoptimering er også meget mere. Her er en super-miniguide til succesfuld søgemaskineoptimering:

1. Opbyg et væld af indgående links fra kvalitetssider

  • Undgå sider med redirects, no-follow, linkfarms mv.
  • Ensidige links er bedre end linkbytteprogrammer.
  • A->B->C links er bedre end A <-> B links
  • Links skal have fornuftige anchorteksts. Varier gerne anchor tekster
  • Husk at få links til undersider også
  • Husk også udgående links.

2. Hav teknikken i orden!

  • Ingen frames
  • Undgå for lange dynamiske URL’er
  • Ren valideret HTML kode er bedst
  • Undgå store nestede tabeller
  • Undgå for meget flash

3. Få styr på META-tags og indhold

  • Få kvalitetsindhold skrevet af en tekstforfatter (copywriter)
  • Individuelle METATAGS på hver side – især title tag.
  • Opdater løbende webshoppen med nye webtekster, nyheder mv.

Hvorfor gælder der særlige regler for webtekster?

Besøgende på hjemmesider skimmer tekster anderledes end ved læsning i trykte medier. På nettet er der kortere tålmodighed og de nødvendige oplysninger skal være lettilgængelige. Læsesituationen er også anderledes og en god webtekst tager hensyn til dette. En webtekst er også oftest underlagt ønsker om søgemaskineoptimering således teksten bedst indexeres i søgemaskiner.

Hvad gør således en webtekst god?

  • En god webtekst skaber nysgerrighed og øge læselysten.
  • En god webtekst er kortfattet uden for megen pynt.
  • En god webtekst skal bringe siden længere op i søgemaskinerne (SEO).
  • En god webtekst er tilpasset præmisserne for kommunikation på nettet.

Nogle gode råd:

  • Undgå for lange og konstruerede sætninger
  • Skriv i en nøgtern og objektiv stil
  • Tænk i disponering! Overvej nyhedstrekanten (overskrift -> manchet -> Indhold) eller en anden disponering.

Under disse retningslinier udarbejder vi en webtekst. Send et link til din hjemmeside eller et oplæg og få et uforpligtende tilbud fra en tekstforfatter.

Hvad er en god pressemeddelelse?

En god pressemeddelelse har en historie der vækker nysgerrighed, omhandler et kontroversielt emne eller på anden måde tirrer redaktionen, der dagligt skal vælge imellem måske over hundrede indsendte pressemeddelelser.

En god pressemeddelelse er en pressemeddelelse som bringes i de ønskede medier.  Dine odds er langt bedre såfremt du lader en erfaren tekstforfatter forfatte dit budskab.

Gode råd om den gode pressemeddelse:

  • Benyt nyhedstrekanten som er journalistens foretrukne og vil lette hans/hendes bearbejdning af pressemeddelelsen
  • Fang jounalistens opmærksom via en kontroversiel overskrift, en indbygget konflikt eller nyhedsværdi i din tekst
  • Vedlæg et fornuftigt foto/billede
  • Overvej det rette tidspunkt at indsende din pressemeddelelse og følg op!

Send uforpligtende et oplæg til os og vi tager en snak om mulighederne for at få dit budskab i medierne…

%d bloggers like this: