Konkurrencen er hård i søgemaskinerne og derfor er SEO naturligvis en vigtig faktor

Lad det være sagt med det samme: Konkurrencen er hård i søgemaskinerne og derfor er SEO naturligvis en vigtig faktor, hvis du skal kæmpe med konkurrenterne. På vores herlige reklamebureau arbejder vi med konverteringer; at konvertere en interesseret søgende (altså en potentiel kunde) til en be-søgende (én der valgte dit link i søgeresultatet ud af dem der nu var) og dernæst til et endeligt mål (en kunde, et lead, en sign up, etc.). Hvordan du konverterer en søgende til en besøgende er, hvad jeg vil komme ind på her.

Først og fremmest handler det om synlighedsprocent

Først og fremmest handler det om synlighedsprocent. Det vil sige, din placering i søgemaskinerne omkalkuleret til procenter :-) Er du på førstepladsen har du en synlighedsprocent på f.eks. 100%, mens du på 10. pladsen har en synlighedsprocent på f.eks. 20%. Men hvis nummer 1, 2 og 3 alle har en synlighedsprocent på 100%, hvad afgører så at den søgende har klikket på netop dit link i søgeresultatet?

Titlen! Der er flere måder at gøre dette på, men det er alt sammen afhængigt af, hvad dine konkurrenter gør naturligvis. Det kan være at skrive priser, besparelser eller andre fordele i forhold til konkurrenterne i titlen – det kan sågar være at skrive søgeordet med versaler, for at “lokke” øjnene hen på dit link i søgeresultatet.

Dette betyder naturligvis også, at du er nødt til at satse på flere sider i din SEO strategi

Dette betyder naturligvis også, at du er nødt til at satse på flere sider i din SEO strategi, hvis du skal optimere på koverteringen fra søgende til besøgende så optimalt som muligt. Om det er via et cloaking system eller Information Pages (info-sider), som vi begge arbejder med hos os.

Det kan sågar være doorway pages – hovedsagen er, at der skal lægges større vægt på titlerne end, hvad der gøres idag. Vi har i SEO branchen langt fra nået klimaks for interessen i at ranke højt i søgemaskinerne… Så konkurrencen fortsætter og kampen er hård – så alt, hvad du kan gøre for, at nuppe markedsværdi og flere kliks fra søgemaskinerne, skal du gøre.

Dvs. selv i små detaljer som lingvistik, semantik og stavefejl skal du sørge for optimering af titlerne. Det er de små ting, der tæller idag ;-)

Nu er du sat ind i hvad der skal til. Hyr os til din søgemaskineoptimerings-opgave eller book mig til et foredrag/kursus, hvor du kan blive sat endnu mere ind i netop forbedring af Jeres situation på nettet ;-)

%d bloggers like this: