Strategisk tilgang til Search Engine Marketing SEM

Klassisk anvendelse af SEM

  • SEM bliver typisk anvendt til drive ny forretning eksempelvis Salg, Leads, Bookings m.v.
  • Meget velegnet til denne type, da brugeren er aktivt søgende og via sin søgning fortæller helt el. delvist hvad de søger.

Alternativ/Kreativ anvendelse af SEM

  • Customer Lifecycle: forlængelse eller understøttelse (informere eksisterende kunder om kundefordele og dermed bekræfte dem i deres valg. Bidrage til forlængelse af medlemskab og evt.tilkøb af ekstra ydelser (f.eks. wordpress, fitnesscentre m.fl.).
  • Kundeservice: Identificere og håndtere utilfredse kunder (dårlig kundeservice firma X)

Strategisk tilgang til Search Engine Marketing (SEM)

  • Planlægge og fastlægge målsætninger.
  • Er udvikling af keywords og tekster nok el. skal vi tænke SEM ind i en større sammenhæng?
  • SEM => SEO
  • SEM => Website content. Sikre relevant landing pages men også udvikle indhold baseret på søgninger, er der evt. forretningsområder vi har overset?
  • SEM => tænke målgrupper evt. personas, scenarier.
  • SEM => Automatiserede regler
  • SEM => Automation
  • SEM => Samspil med øvrige medier såvel online som offline

Search Engine Marketing (SEM) Best Pratice

Proces

  1. Fastlæg formål og målsætninger
  2. Udvikling af keywords og tekster
  3. Implementering
  4. Aktivering
  5. Drift og optimering
  6. Evaluering og afrapportering
  7. Test og optimering
  8. Evaluering og afrapportering

1. Fastlæg formål og målsætninger

2. Udvikling af keywords og tekster

3. implementering

4. Aktivering

5. Drift og optimering

6. Evaluering og afrapportering

7. Test og optimering

8. Evaluering og afrapportering

%d bloggers like this: