Stoler du på Google når du opsætter Adwords kampanger ? 

Hvis du gør er der en god chance for, at du lader dine penge fosse ud af vinduet!!

Har du hørt andre sige at det med adwords er let, at Google har sine egne værktøjer der hjælper dig med optimal opsætning? Du skal bare gå ind og følge Googles retningslinjer også virker det? 

Hmmmm altså det er ikke korrekt!! Det svare til at trække en fremmed ind ude fra gaden og bede ham drive din virksomhed, ville du gøre det?

Nej vel!! Men det er faktisk præcis hvad du gør med dine Adwords kampanger, hvis du overlader dem til tilfældighederne og Google forslag når du intaster dine søgeord.

Hvad er det der sker, hvis du vælger denne metode. Det der sker er, at du vil komme til at satse på søgefraser, der ikke rammer dine produkter. 

Lad mig forklare:

Hvis en kunde går ind i en butik og beder om at se en vare, det kunne være bukser og ekspedienten kommer med strømpebukser, så vil kunden kunne sige “ undskyld mig men jeg tror du misforstod, jeg mente bukser” og ekspedienten ville få en chance mere for at hente det rigtige i butikken.

Online får du ikke den chance!!!

Her vil følgende ske:

Kunden søger på bukser og finder strømpebukser når han klikker ind på din side, så ryger musen op på returner knappen og kunder er tilbage på Googles søge side. Her finder kunden en shop, med en mere optimeret kampagne og foretager sit køb der.

OG……..

Du har betalt for et klick der ikke gav dig nogen kunder!! Det var ikke lige det du forstillede dig da du lavede kampagnen vel?

Kig på din opsætningen af dine kampanger, hvis du har flere forskellige produkter, services, ydelser i en annoncegruppe, er der en stor risiko for at du har lavet en dyr begynderfejl! En begynder fejl der er en blandt mange, du løber en risko for at betale dyrt for.

Der er mange gode kunder og indtjening at hente på Adwords, hvis dine kampanger er sat rigtigt op…..spørgsmålet er bare, er dine det?

Konklusionen herfra må blive, at Googel’s “hjælp”, gør det rigtigt nemt for dig at lave fejl der koster dyre lærepenge på dit marketing buget. 

Har du råd til det? Altså har du råd til at smide penge ud af vinduet?

Læs mere om Adwords her.

 

%d bloggers like this: