Sociale medier

Social media marketing

Sociale medier har givet virksomheder en attraktiv mulighed for at tiltrække nye kunder med intelligent og strategisk social media marketing og digitalt salg. Via de sociale medier, kan man lynhurtigt skabe dialog til målgrupper, kunder, influenter, brancheeksperter og et publikum bestående af mennesker, der er interesseret i ens produkter og services. Med antallet af brugere i sociale medier, er det absolut nødvendigt for virksomheder at være så synlige og så aktive som overhovedet muligt.

Læs: mere om brugen af Facebook marketing her.

Hvilket indhold skal man publicere i sociale medier?

10 gode eksempler på indhold:

  • Videoer
  • Fotos
  • Blogposts
  • Artikler
  • Nyheder
  • Infographics
  • Konkurrencer
  • Surveys
  • Status opdateringer
  • E-bøger

Sociale medier er mere end bare snak.

Udover at være synlig i sociale medier med henblik på at skabe dialog til kunder og målgrupper, kan man i den grad også opnå en højere placering og større synlighed i søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo. Jo mere indhold man publicerer, fra sit website og deler i sociale medier, jo mere trafik vil man få retur til site website, landing page eller sociale profiler. Google registrerer øget trafik til ens website, og dette medfører en bedre placering end de statiske og gammeldags søgemaskine optimerede sites. Med andre ord: kombinationen af indhold og frekvensen af distribution til sociale profiler og medier, jo bedre placering.

Læs: Bliv klogere på brugen af Linkedin i din digitale strategi

Hvad kan vi tilbyde?

Vi hjælper virksomheder med følgende:

1. Produktion af professionelle, sociale profiler i LinkedIn, Facebook, Twitter, G+, YouTube, Instagram og Pinterest.
Vi leverer alt fra tekst til design.

2. Rådgivning ift. at få eksisterende sociale profiler til at performe optimalt.

3. Strategi, der tager udgangspunkt i virksomhedens eksisterende marketing platform – og integration af social media marketing i denne. Eksekvering af strategien i samarbejde med kunden.

4. Løbende coaching, sparring og rådgivning af ledelse og salg/marketing ansvarlige.

5. Overvågning / monitorering af sociale profiler 24/7.

6. Analyse og rapportering ift. aktiviteter i sociale medier.

7. Produktion af indhold jf. de 10 ovenstående eksempler – vi kan levere alt, uden begrænsninger.

8. Virksomheden bliver tilknyttet en projektleder (social media specialist) fra vores team, som kontaktperson og rådgiver. Dvs. man får en 100% dedikeret kontaktperson, der fører journal over alle aktiviteter.

9. Vi kan lave alle typer konkurrencer og grafiske elementer, tilpasset sociale medier og målgrupper/brugere i sociale medier.

10. Workshops / uddannelse i social media marketing – hos virksomheden eller hos os.

Læs: Hvad kan Instagram gøre for jeres sociale profilering