I den fysiske verden…

– Kan vi læse hinandens kropssprog

– Får du en umiddelbar reaktion på det, du siger

– Kan du hurtigt justere dit budskab til den person, du taler med

På sociale medier…

– kan du ikke se dem, du taler med

– kan du indgå dialog med mange flere mennesker; dog oftest asynkront

– kan du ikke tilpasse til den enkelte samtalepartners reaktion

Læs mere om branding på de sociale medier her.

Hvilke signaler udsender du på sociale medier?

content markedsføringFordi det er så svært at huske præcis, hvad man har gjort og fordi du ikke kan se andres reaktion, har vi udviklet en graf, der spejler din adfærd på sociale medier. Grafen kan give dig et fingerpeg om, hvordan andre opfatter dig – og om du har brugt din tid på en måde, der understøtter dine formål.

Vi har defineret fire roller: Observer, Sharer, Participator og Creator og vi har gjort det muligt for dig at se og sammenligne din adfærd på hvert af dine sociale medier samt alle dine medier tilsammen.

En Observer bruger sin tid på at følge andre – og bliver dermed klogere

En Sharer bruger sin tid på at komplimentere andre – og opbygger dermed likeability

En Participator bruger sin tid på at indgå i dialog med andre og give liv til andres diskussionsoplæg – og udvider dermed sit netværk

En Creator bruger sin tid på at poste updates – og opbygger dermed sit brand.

Log ind på http://prodii.com med din Linkedin profil, tilknytte Facebook, Twitter eller andre medier – og se din egen social media graf..

Jobsøgning med sociale medier

Du har sikkert en facebookprofil. Men har du også en twitterkonto, en profil på LinkedIn og en blog? Hvis ikke, er det bare med at få musemarkøren ud af skærmhjørnet. Virksomheder og rekrutteringsfirmaer bruger nemlig i stigende grad de sociale medier til rekrutteringen af nye medarbejdere.

De sociale medier stadigvæk kun udgør en lille del af den samlede synlige jobmasse  – til gengæld vil antallet af rekrutteringer uden om de traditionelle stillingsopslag vokse; Sociale medier gør det muligt at rekruttere via netværk; og det er præcis den metode, der foretrækkes af både jobsøgere OG virksomheder.

Hvis du er 45 år og yngre bør du interessere dig for sociale medier, for de vil få betydning for din fremtidige rolle på jobmarkedet – indenfor bestemte brancher og jobtyper opnår du allerede i dag fordele ved at være bevidst om dit social media brand.

“It is easier to do well when people know who you are”
Simon Cowell, creator of X-factor

%d bloggers like this: