B-2-B brug af Linkedin, Twitter, Slideshare og Google+

Få overblik over de mest benyttede professionelle sociale medier, deres anvendelse, hvordan du kommer i gang samt optimerer din professionelle digitale persona/ identitet.

Du kan betragte dine profiler på sociale medier som dine landing pages/kampagnesider, hvor call-to-action er, at dine besøgende ønsker at connecte med dig eller begynder at følge dig. Samtidig udgør disse profiler rygraden i dit “søgemaskine” CV og de leverer data til opsamlings- og analyseværktøjer. Så der er mange gode grunde til at tage godt hånd om dine profiler og deres indhold.

Linkedin

Grundstenen for dit digitale brand og professionelle identitet. Skab synlighed for dig selv og dine kompetencer. Aktiver dit netværk.

Tilpas din offentlige URL, få styr på dine indstillinger, hvad må andre se – og hvornår; taktisk brug af notification mails, valg af og deltagelse i grupper, oprettelse og brug af egen gruppe, det engagerende indhold…

Følg os på Linkedin her.

Slideshare

Din virtuelle talerstol, hvor du taler til hele verden. Og dit digitale bibliotek, hvor du deler præsentationer og whitepapers med dine kunder. Og kan følge andre, der gør det samme.

Opsætning af konto, bliv inspireret – se de gode eksempler, brug af kategorier og tags, upload af præsentationer, indsæt video fra YouTube, premium services, embedding koder til din hjemmeside, monitorering, tilføj lyd, slideshare som salgsværktøj…

Google+

Få ekstra google juice til dit brand. Om cirkler, synlighed, begivenheder hangouts og samarbejde.

Opsætning af konto, tilpasning af design, integration med Googles andre services, opsætning af cirkler og tlføjelse af personer, opret hangout, integrer med Google kalender…

Se vores Google+ profil her.

Twitter

Research: Find de rigtige at følge og få andre til at følge dig. 
Broadcast: Træk trafik til din hjemmeside/ landing page.

Opsætning af konto, tilpasning af design, organisering af lister, brug af hashtag, opbygning af følgere, god twitterkultur, twitspam (og hvordan du undgår det), monitorering, betydning af DM, @, RT, bit.ly # og andet twitterish, gode eksempler og egne erfaringer…

Læs vores Twitter guide for begyndere her.

GemGemGemGem

GemGem

%d bloggers like this: