Alle spiller i princippet efter samme regler, når det kommer til SEO

SEO dirigerer forbrugerneAlle spiller i princippet efter samme regler, når det kommer til SEO. Alle kan lave så meget SEO som de har lyst til, og som de føler, at de har plads til i deres budget. Der er en tendens til at forbrugere af en søgeside, som Google sætter stor lid til Googles dømmekraft.

Hvis noget er rangeret højest i forhold til en søgning, man har lavet, så må det jo være fordi det er denne side, der udgør det bedste match i forhold til hvad man leder efter.

Stor gavn for SEO

Stor gavn for SEOSådan tænker mange, og de klikker derfor ind på den øverste i hjemmeside i mange tilfælde. I realiteten er, der jo bestemt også noget om det. Google gætter jo i princippet bare frem, men de bliver bedre og bedre til det. Google prøver at skabe en ide om, hvad der kunne være relevant for en given person, at læse ud fra den søgning. som personen har lavet i søgemaskinen.

Man stoler ofte blindt på den. Det er til stor gavn for SEO, at folk stoler så meget på Googles vurderinger af, hvilket stof der er relevant for dem i forhold til de søgninger, de laver. Folk der arbejder med SEO er ofte lige lidt mere kloge i det end Google er.

SEO er ikke en maskine – Google er en maskine

SEO er ikke en maskine – Google er en maskineFolk der arbejder med SEO, sætter sig så grundigt, som muligt ind i, hvad Google tænker. Og det gør de meget godt. Det gør de ofte så godt, at Google ikke kan se, om den omtale, der er i omløb på nettet af en given hjemmeside.

Eller omtalen af en given gruppe af produkter er oprigtig eller kunstig fremstillet. Derfor kan man gennem SEO lave en hel masse kunstig omtale af en hjemmeside, og så få google til  at tro at omtalen er reel. SEO har derfor stor magt.

%d bloggers like this: