SøgeOptimering

SøgeOptimeringSøgeOptimering (på engelsk: Search Engine Optimization, forkortes SEO) er en metode eller et sæt af metoder, hvormed man kan fremme en websides placering i søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo! og Blekko. Søgemaskineoptimering falder under kategorien online markedsføring, og kan dermed sammenlignes med andre former for annoncering og findbarhed på internettet.

Søgeoptimering foretages på to forskellige niveauer:  ved at programmere en given hjemmeside, så den er optimeret til de forskellige søgemaskiners rangeringsmetoder, og ved at øge hjemmesidens autoritet og troværdighed ved at øge antallet af andre hjemmesider, der linker til den.

Hvad kan søgeoptimering kan gøre for din virksomhed?

Hvad kan søgeoptimering kan gøre for din virksomhed?Disse få ovenstående linjer opsummerer sådan set meget præcist hvad søgeoptimering kan gøre for din virksomhed. Har du en webside, som du gerne vil gøre opmærksom på, så er søgeoptimering en super måde at gøre det på. Som skrevet ovenover handler det om at fremme din websides placering, og med dette mener der hvor tidligt den kommer frem, når du søger efter et givent produkt eller ord, som din virksomhed beskæftiger sig med.

Hvis du ønsker at promovere din virksomhed

Hvis du ønsker at promovere din virksomhed, så er Google et rigtig godt sted at starte. Selv om der sådan set findes en del søgemaskiner udover Google, nogle af dem nævnt ovenfor i Wikipedia-artiklen, så bruger 95 % af alle danskere Google som søgemaskine, når de skal lede efter noget online. Dette kan eksempelvis være lige nøjagtig din webshop.

Derfor starter alle typer søgeoptimering altid med Google

Derfor starter alle typer søgeoptimering altid med GoogleDerfor starter alle typer søgemaskineoptimering altid med Google, når man snakker søgemaskiner. Det er simpelthen med Google, at man oplever den største effekt. Det er med Google – som det er med mange andre søgemaskiner – besværligt. Derfor handler det om at tilknytte en kompetent ekspert, der kan guide dig og din virksomhed godt på vejen, når du skal udbrede kendskabet til din virksomhed online.

Den grundlæggende kompleksitet i søgeoptimering

Den grundlæggende kompleksitet i søgeoptimeringFor udover den grundlæggende kompleksitet i søgeoptimering, så er der en masse andre tekniske faktorer, som man skal have tjek på, hvis man skal opnå det optimale resultat. Det handler eksempelvis om at kende til den enkelte søgemaskine, hvilke tekniske krav man skal opfylde for at kunne bruge søgeoptimering på denne.

Google har en lang række af retningslinjer, som man skal kunne leve op til, og som man skal være vant til at arbejde med, når man arbejder inden for dette fag. Det gør virkelig en kæmpe forskel, hvis man er i stand til at bruge sin søgemaskine. Det er nemlig sådan, at Google sorterer emnerne efter popularitet, men også efter hvor godt de lever op til retningslinjerne.

Har din virksomhed en webshop?

Har din virksomhed en webshop?Har din virksomhed en webshop, og er det hvad du primært ønsker at markedsføre, så skal du være sikker på at din webshop kan klare de tekniske krav, som du bliver stillet fra Google. Dette indbefatter den tekniske opsætning af selve webshoppen, og selv om man har haft en kyndig ekspert til at hjælpe med at udarbejde webshoppen, så er det ikke sikkert, at den selvsamme ekspert har haft det store kendskab til søgeoptimering, og hvordan man kan udarbejde en webshop, der både er funktionel, effektiv og populær hos Google.

%d bloggers like this: