Mange tror idag at Google helt automatisk kommer forbi alle hjemmesider

Mange tror idag at Google helt automatisk kommer forbi alle hjemmesider, men sådan er det slet ikke. Der skal være nogen der “taler” om din hjemmeside, før Google bliver opmærksom på det.

En af de største udfordringer i at optimere en hjemmeside, er at finde de rigtige søgeord og søgesætninger. Værdien i at have en effektiv placering i søgeresultaterne “på Google” er et godt kendskab til, hvad de der søger på det produkt eller den serviceydelse du tilbyder, kan finde på at skrive i søgefeltet.

Et eksempel er at VVS-branchen sælger armaturer, men kunderne køber vandhaner. Hvis du vil gøre dig selv og din virksomhed en stor tjeneste, så “lyt” efter, hvad dine kunder og kundeemner kalder det, du sælger.
Brug de ord dine kunder bruger på din hjemmeside. Du vil ganske sikkert få en højere placering på Google, og du vil helt sikkert også få flere besøgende på din hjemmeside.

Antallet af søgninger på nettet, som på f.eks. Google – vokser dag for dag.

Google sidder som bekendt på mere end 92% af alle søgninger

Google sidder som bekendt på mere end 92% af alle søgninger der foretages hver dag i Danmark. Det er på Google, dine mulige kunder skal kunne finde dig. Udover at din hjemmeside skal være indekseret på Google, er det også vigtigt at du findes på side et. Undersøgelser viser at de første ni hits på side et, får mere end 90% af alle klikkene. Derfor er effektiv optimering af hjemmesiden afgørende for din synlighed og dine muligheder for at komme på første side på Google.

%d bloggers like this: