Skal man springe Nofollow links over?

Skal man springe Nofollow links over? – Før i tiden skulle man ikke bruge tid på Nofollow links, når man lavede linkbuilding. Det skulle i hvert fald kun være for trafikkens skyld. De dage er ovre for længst! – Det er efterhånden noget tid siden, at Google fjernede muligheden for rel= ”nofollow” på interne links.

Efter opdateringen gjaldt det om, at få lavet alle interne links til dofollow, da det nu var skadeligt med interne nofollow links. – Mange havde ellers før brugt nofollow til at optimere den interne linkværdi, men de dage var nu ovre.

Brug tid på at overveje dine interne links

Da man før kunne lukke af for værditilførslen til sider, så var det nemmere, at lave mange brugbare links for brugeren, også alligevel kun give linkværdi videre på de vigtigste søgeord.
I dag skal man derfor overveje sin brug af intern linkbuilding bedre.

Som udgangspunkt skal man ikke linke for søgemaskinernes skyld, men der i mod for den besøgendes.

Skal jeg bruge tid på indgående links med Nofollow?

Ja, i dag følger Google til tider også nofollow links. – Det vigtigste er dog at få en blandet linkprofil, hvorfor nofollow links pludselig er blevet mere populære.

Mange har svært ved at bruge tid på nofollow links, da de ikke kan vende sig til, at de faktisk har værdi. – Til dem har vi bare endnu en ’’dårlig nyhed’’:

Omtale med URL(udenhyperlink) til ens side side også giver værdi. – Faktisk har flere SEO firmaer testet at få indekseret en side kun ved at omtale URL. – Det forsøg har vi også lavet, og det virker!

Logikken bag Nofollow og Google

Det er ikke fordi det giver meget mening, at man nu får værdi med nofollow links. – Nofollow betyder man ikke stoler på siden, og derfor vil man ikke have Google følger linket eller giver det værdi. – Også alligevel, hvorfor skulle man linke til en side som man ikke stoler på?

Skal man så stoppe med at lave udgående links?

Nej, det skal man bestemt ikke. Faktisk er det en god ide at lave lidt relaterede udgående links, da man så sørger for, at Googlecrawlers ikke bliver ”spærret inde”.

Splogs vil få mindre værdi

SEO blogs eller splogs, kært barn har mange navne, men værdien af disse sider er allerede blevet mindre. Det er bl.a. fordi mange benytter dem forkert, og meget af indholdet ikke hænger sammen med tidligere indlæg.

Google måler også på afvisningsprocenten, og typisk vil en splog ikke holde på besøgende i lang tid, da indholdet typisk ikke skaber værdi for brugeren.

Der er dog gode måder stadig at redde sin splog på, hvilket er længere tekster, nichesider, intern linkbuilding og sørge for teksten giver værdi.

Humor er altid en god måde at gribe ting an med, og hvis man kan få folk til at læse sine indlæg, som man skriver humoristisk, så vil de måske også linke til dem. Det giver en SEO blog med høj værdi.

%d bloggers like this: