Alle virksomheder kan relativt nemt få trafik til deres websider

Alle virksomheder kan relativt nemt få trafik til deres websiderAlle virksomheder kan relativt nemt få trafik til deres websider, men det som er afgørende for din virksomhed er, at trafikken til din webside er målrettet.

Målrettet web trafik er defineret som en web-bruger, der besøger din webside,  hvor brugeren har mindst ét kriterie eller karakteristiska, der vil passe ind i din definition af en potentiel kunde.

Et eksempel kunne være placeringen

Et eksempel kunne være placeringenEt eksempel kunne være placeringen. Hvis din lokale virksomhed er en restaurant, så kunne du logisk være interesseret i alle forbrugere, der bor indenfor 0-20 km. fra din restaurants beliggenhed.

Dit mål som en lokal virksomhed er derfor at positionere din website således, at den modtager trafik fra lokale forbrugere, der kunne have interesse i din virksomheds produkter eller tjenester.

Lokal webtrafik kan komme fra forskellige slags kilder

Lokal webtrafik kan komme fra forskellige slags kilderLokal webtrafik kan komme fra forskellige slags kilder, og de fleste af dem spiller en rolle som drivkraft til målrettet trafik til din lokale forretning.  Der er nogle trafik kilder, som betales for pr. klik eller pr. visning.

På den anden side findes den frie web trafik som du vil modtage til din webside, forudsat at du udfører det nødvendige lokale SEO (Search Engine Optimization) arbejde i forbindelse med din webside.

Det mest effektive er ofte at udvikle en kombination af forskellige typer web-trafik

Det mest effektive er ofte at udvikle en kombination af forskellige typer web-trafikDet mest effektive er ofte at udvikle en kombination af forskellige typer web-trafik til din lokale virksomhed, som typisk opbygges over længere tid.

Dette er ofte første del af en god lokal online markedsførings strategi.

Søgemaskineoptimering

Vil man have fat i fremtidens lokale forbrugere, så bør man stærkt overveje at indføre en lokal online markedsførings strategi for sin lokale virksomhed, så man får del i alle de søgninger, der hver dag bliver foretaget efter lokale produkter/ydelser på nettet.

Når man skal udarbejde sin lokale online markedsførings strategi

Når man skal udarbejde sin lokale online markedsførings strategiNår man skal udarbejde sin lokale online markedsførings strategi, så har du som lokal virksomhed brug for at beskæftige dig med begreber som, lokale forretningsresultater, område optimering, adresse verifikation, lokale online vejvisere, vigtige lokale online markedsførings steder, anmeldelser etc.

Online virksomheder uden geografiske grænser

SøgemaskineoptimeringOnline virksomheder uden geografiske grænser (ikke lokale virksomheder) for deres markedsføring, behøver ikke beskæftige sig med disse ting, og disse online virksomheder skal udarbejde deres online markedsføring og søgemaskineoptimering (SEO – Search Engine Optimization) på en helt anden måde end den lokale erhvervsvirksomhed.

Den know-how som et markedsførings firma med specialviden omkring lokal online markedsføring har, kan have stor værdi for den lokale erhvervsvirksomhed, såfremt man i fællesskab får tilrettelagt en effektiv og målrettet lokal online markedsførings strategi.

Med den rette lokale online markedsførings strategi, hjælpes den lokale virksomhed til en meget stærkere lokal profilering, som skaber et vigtigt fundament til at forøge den lokale virksomheds indtjeningspotentiale.

%d bloggers like this: