Målrettet markedsføring og branding

Målrettet markedsføring og brandingLær de vigtigste målgrupper at kende og få inspiration til at brande Danmark i ord og billeder overfor dine målgrupper. Brug siderne til at målrette din markedsføring og levendegøre brandløftet Vær med og vær til.
På den måde skaber du klare følelser og forventninger hos dine målgrupper, du øger kendskabsgraden og øger sandsynligheden for, at målgrupperne vælger dit brand.

Hvad er branding?

Hvad er branding?Branding handler om at kommunikere en forskel og vise, at de danske rejsetilbud er noget særligt frem for andre landes tilbud. Når vi laver branding kampagner, formidler vi en følelse og fornemmelse jeres brand, der giver mening for de gæster, vi gerne vil tiltrække.

Et brand er altså mere end blot et logo, et slogan, et produkt eller en kampagne. Kernen i et kommercielt brand er den måde, produktet opfattes på hos forbrugeren.

Kommunikation – tekst

Kommunikation - tekstDen uformelle, åbenhjertige invitation følges op med en målgruppeorienteret call-to-action sætning. På billedsiden udvælges danske motiver, som appellerer til de enkelte målgrupper, mens en gerne dobbelttydig call-to-action sætning med et tilpas spænd mellem ord og billeder skaber deltagelse.

En fristende skål med fuldmodne, røde jordbær kan fx have teksten Come – taste the good life. På den måde forstærker ord og billeder hinanden, imens alle annoncer taler med én (målgruppeorienteret) stemme om brandet. Dermed kombinerer vi vores viden og målgrupper til at skabe de stærkeste følelser og forventninger til, hvad besøgende kan forvente at finde.

Husk også at i al form for markedsføring kommer søgemaskineoptimering ind.

Kommunikation – billeder

Kommunikation - billederSæt billeder på nethinden, som understøtter emotionelle værdier som kreativitet, spontanitet og engagement. Billedet skal være eftertragtet, men opnåeligt, bogstaveligt og i overført betydning i øjenhøjde.

Erstat postkortbilleder af bygninger og steder med stemningsfulde, mættede og varme fotos med liv og event-aktivitet, men også gerne med reference til unikke bygninger, gademiljøer og andre unikke karakteristika, der understøtter dit brand.

Igennem godt webdesign kommer god kommunikation.

Typografiske regler

Typografiske reglerVed anvendelse af skrifter i produktioner tilstræbes overskuelighed og letlæselighed for større tekstmængder. Overskuelighed prioriteres. Variationer og leg med typografi foretages typisk af professionelle designere i forbindelse med overskrifter, underrubrikker og citater.Tekster med smalle spalter har fast forkant (venstrekant) og løs bagkant (højrekant).Tekster med bredere spalter kan også have fast forkant og fast bagkant (justeret).

Linjelængder i løbende tekst afpasses, så det gennemsnitlige antal karakterer/anslag pr. linje ligger mellem 35 og 80. Ved længere tekster bør gennemsnittet ligge mellem 45 og 55 karakterer/anslag pr. linje.

Linjeafstande (de lodrette afstande fra grundlinje til grundlinje) bør være rigelige så tekstspalterne bliver luftige og letlæselige.

Hav også et stærkt fokus på segmenteringsanalyser.

%d bloggers like this: