Mere end 800 millioner mennesker er idag på Instagram

Mere end 800 millioner mennesker er idag på Instagram. Det er vildt mange brugere på verdensplan. De 2 millioner af dem kommer fra Danmark. Hver eneste dag kommer der flere og flere på Instagram. De fleste Instagram profiler er private mennesker, men virksomhederne er begyndt at få øjenene op for det potentielle marked, der ligger her. Instagram hvis brugt rigtigt kan være en genial platform til effektiv branding og markedsføring af jeres produkter og services. Vi har strikket en lille guide sammen herunder til hvordan i kan bruge Instagram i jeres markedsføring.

Læs mere om sociale medie strategier her.

Brug Instagram til at fortælle historier

Benyt gerne nogle gode billeder, der fortæller en sammenhængende og god historie, det er godt Insta-indhold. Man kommer ikke langt med blot at poste et godt foto på Instagram idag, da dem er der med garanti allerede rigtig mange af. Det essentielle er at folk kan relatere til jeres indlæg, så længe de kan det, er det ligegyldigt, at billedet ikke er i den bedste kvalitet. I nogle tilfæde er det faktisk godt, hvis billedet ikke fremstår alt for professionelt, da det gør billedet mere autentisk og relaterbart. Tænk derfor på at benytte Instagram til at fortælle historier via billeder om jeres virksomhed, personer eller produkter.

Tap jer ind og deltag i aktuelle emner

Prøv at overveje om i kan skabe en vinkel eller ide på nogle aktuelle emner, der allerede har popularitet på Instagram. Meget gerne emner, der i forvejen er relevant for jeres brand. Der findes ofte forskellige diskussioner om emner i offentlige grupper, hvor det ville give god mening i kom på banen med jeres input. Det kunne også være i forbindelse med særlige mærkedage eller højtider. Man kan også vælge at lave det man kalder en såkaldt take-over. Her vælger I en person til at overtage jeres profil i en kortere periode, hvor denne så skaber noget spændende omkring jeres brand. Man kan også prøve at arbejde med influenter, hvilke I vælger at betale for at de poster noget spændende indhold om jer.

Det er altid en god ide at lade jer inspirere af andre

På Instagram er der efterhånden kommet mange organisationer og kommercielle virksomheder, som man kan finde god inspiration ved på Instagram. Mange firmaer har en stor følgerskare som de har formået at opbygge et stærkt community overfor og sammen med, hvor der foregår masser af engagement. DR har også stor succes med at formidle spændende nyheder igennem en visuelt og letforståelig facon.

Tips og tricks

Sikrer jer at jeres profiltekst tydeligt beskriver, hvad I beskæftiger jer med, samt hvorfor og til hvad I benytter jeres Instagram-profil til. På den måde har i bevist i har styr på varedeklarationen, og folk kan se, hvad man kan forvente at finde gennem jeres virksomhed eller produkt. Hold igen med fotofiltrene, da de ofte får billederne til at se alt for kunstige ud. Det giver faktisk god mening redigere billederne uden for Instagram, inden i smider dem på Insta. Vælger i alligevel at benytte Instagrams filtre, kan du trykke på filteret to gange og på den måde få mulighed for at skrue lidt ned for filteret. Vær desuden opmærksom på, at vertikale eller kvadratiske billeder performer bedre end horisontale billeder gør på Instagram.

Se Brand Designs egen Instagram profil her.

%d bloggers like this: