Brands har værdi og valens, og nogle brands har opbygget sit omdømme på den helt rigtige måde og har opnået kæmpe værdi. Hvordan gør man det rigtigt?

Repræsenter de værdier, din målgruppe idealiserer

Hvilke værdier vil du signalere, med det brand du prøver at skabe? Forbrugere vælger brands, for at få del i den eller de værdier, brandet repræsenterer, og som den pågældende forbrugere føler et behov for at forstærke i sig selv. Udnyt dette, ved at være bevidst om hvad dine kunder efterspørger.

Hav et kompromisløst forhold til kvalitet

Apples produkter er streamlinede, simple og intuitive; de er ikke bare funktionelle men performer deres funktioner bedre og mere smertefrit mere end bare lidt bedre end konkurrenterne. Apples produkter er bedre end de behøver at være, så at sige – og det er netop hvad de behøver at være.

Hold konceptet simpelt

Ved at bevare simpliciteten i dit koncept og dit brand, skaber du klarhed og undgår forvirring overfor målgruppen. Budskaber der er for modsigende, brede eller usammenhængende, gør det kun sværere at få et forhold til brandet.

Vær ikke bange for at skille dig ud

Hvordan kan du adskille dig fra normen og på samme tid holde dig indenfor det værditilbud, brandet repræsenterer? Det er et vigtigt spørgsmål at stille. Hvis du er bange for at være anderledes, vil det hæmme dig fra muligheder for kreativitet og innovation.

Gå den ekstra mil

Fremfor at være bange for at gøre noget nyt, og stå tilbage indenfor konformiteten, så gå i stedet den ekstra mil for at gøre noget nyt, anderledes og mere attraktivt for målgruppen eller kunden. Tilbyd alt hvad du har, og gør hvad du kan for at udvide dit værditilbud.

Skab en bedre kundeoplevelse end din konkurent

Gør alt for at eliminere negative elementer der skaber friktion, i hele din kundes oplevelse af dit brand, og under alle delprocesser og interaktioner med kunden der måtte være. Ved at sørge for der er en positiv energi undervejs i hele interaktionen, vil du skabe et meget større incitament hos kunden for at anbefale “oplevelsen” til andre. Enhver form for bøvl eller friktion er en fjende af din brand værdi.

%d bloggers like this: