GES Teknikken – Overset On-Page Teknik

Google Elsker Synonymer – Overskriften “GES teknikken” er måske lidt misvisende. GES står for Google Elsker Synonymer, og det gør de rent faktisk! Men Google elsker ikke kun synonymer, de elsker også ord som er relateret til din forretning. Det er de ord, vi i daglig tale i SEO branchen, kender som LSI Søgeord.

LSI står for Latent Semantisk Indeksering, og er en måde hvorpå Google kan se nogle mønstre i de udtryk og begreber der er i en tekst, og indekserer herefter. GES Teknikken går ud på at finde relevante ord, sætninger og/eller synonymer (se video i bunden) med bestemte metoder, og bruge dem aktivt på din hjemmeside.

Teksten herunder bruger flere forskellige LSI søgeord. Siden handler om malerarbejde.

Her har vi både ord som “pr. m2.”, “priser på malerarbejde”, “maleren”, “nyt hus”, alt sammen ord,der har en relation til malerarbejde.

Hvad er pointen?

Pointen er, at hvis din hjemmeside ikke indeholder LSI-Søgeord, så går du glip af mange placeringer (især longtail), og mange andre værdifulde ting.

Et eksempel på et LSI Søgeord kunne være Audi, hvis du er bilforhandler.

Typisk går en webmaster eller seo-gut/inde alt for meget op i at søgeordet står perfekt i titlen, teksten også videre. Men ikke så meget på “The Power” af LSI Søgeord. Titlen og teksten er selvfølgelig meget vigtig, men lige så vigtig er LSI.

Nu vil jeg vise jer hvordan i finder jeres egne LSI-Søgeord, og så er det jeres job at implementere dem på jeres egen hjemmeside.

%d bloggers like this: