Forskellige forskningsprojekter og analyseinstitutter har konkluderet følgende om SEO og søgemaskiner:

92% af dem, der foretager køb på Internettet, bruger søgetjenesterne til at finde det relevante website. (Kilde: NPD Group)

I følge en undersøgelse blandt marketing ansvarlige, blev SEO vurderet til at være mere kost effektiv end både e-mails, bannere og offline markedsføring. (Kilde: WebCMO)

Søgetjenesterne er de mest anvendte websites på Internettet. (Kilde: RelevantKnowledge og MediaMetrix)

SEO er den bedste kilde til trafik til websitet (66%), hvor den næstbedste er email markedsføring (54%). (Kilde: Direct Marketing Association)

Synlighed i søgemaskinerne skaber højere brand awareness end tv reklamer, radio og trykte medier. (Kilde: IMT Strategies)

51% af dem der benytter Internettet til indkøb finder varer online og køber offline. Derved skaber websitet mere salg end online salgstallene viser. (Kilde: NPD Group)

84.8% af brugerne finder information om websites igennem søgetjenesterne. (Kilde: The Graphics, Visualization & Usability Center)

For hver kunde der køber gennem e-annoncer, køber 4½ gennem bannerreklamer, mens 24 gør det via søgemaskinerne. (Kilde: IMT Strategies)

Placeringer på søgetjenester har 2-3 gange så gode resultater på salg end end banner reklamer. (Kilde: NPD Group)

81% af Storbritanniens internetbrugere finder websites via søgetjenesterne. (Kilde: Iconocast i June 2000, Forrester Research Inc., “UK Internet User Monitor”)

En brugerundersøgelse af Google viser at søgemaskinernes resultater har større interesse end sponsorerede links, som opfattes som manipulation og typisk ignoreres. (Kilde: Marissa Mayer, Director of Consumer Web Products for Google)

Søgetjenesterne er med 46% den mest udbredte måde at finde websites på. Dernæst kommer tilfældig surfing og anbefalinger fra bekendte som begge ligger på 20%. (Kilde: IMT Strategies)

Søgetjenesterne vurderes som det vigtigeste online medie med 9,1 point af 10 mulige, hvor nr. 2 kun fik 6,3 point. (Kilde: Jupiter Research)

Google har mellem 70 og 75 procent af alle websøgninger, der foretages i Norden. (Kilde: Googles nordiske chef, Johan Kinnander)

Antal ord i søgninger:

2 søgeord 32.58%
3 søgeord 25.61%
1 søgeord 19.02%
4 søgeord 12.83%
5 søgeord 5.64%
6 søgeord 2.32%
7 søgeord 0.98%
(Kilde: OneStat)

%d bloggers like this: