Det er år siden du startede din Facebook-side op, og du har stadig et meget lavt antal ”likes” ?

Det er år siden du startede din Facebook-side op, og du har stadig et meget lavt antal ”likes”, men vigtigst af alt, ingen af ​​dine fans taler om din virksomhed.

Før jeg går videre, er du nødt til at forstå, at det tager tid før din investering i sociale medier realisere et afkast, det er derfor, jeg altid siger, et år. En investering i sociale medier, kræver tålmodighed og langsigtet tænkning. Alt, hvad der har værdi, tager tid at bygge op. Det at få fans og tilhængere på sociale netværk kræver en fokuseret indsats.

En måde at beskrive det på er, at det er ligesom at bygge et hus … “én mursten ad gangen”. Når vi taler om sociale medier, er det et stykke indhold ad gangen.

Så med andre ord, din Facebook-side fejler, og der er der mange andre der også gør.

Så her er 4 grunde til, at din Facebook-side fejler:

1. Ingen social mediestrategi

Hvad er målet for din Facebook-side? Få flere likes? Øget brand kendskab? Øget salg? Faktisk kan den bestå af alle disse mål, men du er nødt til at være meget klar. Det vil hjælpe dig med at finde de rigtige værktøjer og den rigtige taktik, som du skal bruge for at nå dine mål. Lad være med at starte en Facebook-side, blot fordi dine konkurrenter har én. Nøglen til en vellykket social mediestrategi er at have de rigtige ressourcer til rådighed.

2. Intet opdateret indhold

Tag ikke fejl her, den eneste grund til at folk besøger en Facebook-side, er på grund af dens indhold. Hvis du ikke lægger nyt indhold ud, vil ingen besøge din Facebook-side. Vi lever i en verden der bevæger sig afsindig hurtig, hvor gårsdagens nyhed er forældet indhold i dag. Derfor skal du poste nyt indhold meget ofte, hvis muligt en gang om dagen. Faktisk er 3-4 gange om dagen bedre.

Læs: Vi kan hjælpe med en Facebook strategi og online SEM succes

3. Dit indhold er kedeligt

Hvis du nu ejer en restaurant, så skal du sørge for at poste indhold som er relateret til fødevarer, drikkevarer og underholdning, og ikke kun dine seneste tilbud. Når folk kommer til din side, er de på udkig efter interessant og sjovt indhold:

• De ønsker at se, hvad din nye menu er
• Nye retter du anbefaler
• Lær dem at tilberede en af ​​dine retter
• Fortæl dem, hvor man kan finde andre fantastiske fødevarer i din by
• Spørg kunderne om de vil skrive en anbefaling af din restaurant
• Vis dem en video om, hvordan du forbereder din mest populære ret

Med andre ord, indholdet skal være relevant for din virksomhed, og vigtigst af alt, engagerende og spændende. Dette betyder ikke, at man aldrig skal skrive om særlige kampagner og tilbud, men gør det moderat og sørg for at indsamle tilbagemeldinger fra dine fans på hvad de virkelig ønsker at se.

4. Du lægger aldrig fotos ud

Facebooks tidslinje fokuserer udelukkende på visuelt indhold, og derfor, hvis du fortsætte med at skrive lange tekstbeskeder, vil ingen læse dem. Invester i billeder af høj kvalitet, der tiltrækker opmærksomhed, det er menneskets natur at snuble over fantastisk visuelt indhold. Der er masser af værktøjer til rådighed, som kan hjælpe dig med at redigere dine billeder, og gøre dem mere tiltalende.

Hvis du laver nogen af ​​disse 4 fejl, er du nødt til at tage handling med det samme. Beslut hvad dine mål er med hensyn til din sociale mediestrategi, udarbejd en plan og eksekver den.

Held og lykke med din kommende succes på Facebook.

%d bloggers like this: