Sådan finder du det rigtige oversættelsesbureau

Find det rigtige oversættelsesbureau – Står du i den situation, at du skal have oversat tekster eller måske en hel hjemmeside, bør du finde et professionelt oversættelsesbureau, der kan hjælpe dig videre.

Der er rigtig mange udbydere af oversættelse, hvorfor det kan være rigtig svært at finde den rigtige for netop dig. Der er ligeledes stor forskel på kvaliteten, hvilket kun gøre det endnu sværere at træffe det rigtige valg.

Hør omkring i dit netværk

En af de mest oplagte metoder til at finde frem til den rigtige udbyder, er igennem dit eget netværk.

Ved at forhøre dig i dit netværk, kan du høre hvilke erfaringer og oplevelser de har haft med oversættelsesfirmaer. Her kan du hurtigt høre om de positive og negative erfaringer, som de har gjort sig, så du kan undgå at ramme en udbyder, der måske ikke helt holder, hvad de lover.

En god idé kan være at høre, hvad det kostede for personen i dit netværk at få oversat pr ord, så du har noget at sammenligne med, når du selv skal ud og finde en udbyder. På den måde har du en pris at tage udgangspunkt i.

Søg på internettet

Skulle du ikke have held med at finde et bureau i dit netværk, kan du udvide din søgning til internettet.

En hurtig søgning på f.eks. Google vil hurtigt kunne give dig mange resultater af relevante firmaer, der kan hjælpe med oversættelse.

Mange af de forskellige udbydere har meget detaljerede hjemmesider, hvor du kan læse om priser, fremgangsmetoder og referencer. F.eks. en side som adhoc-translations.dk vil du kunne se mange gode referencer.

Typisk vil du kunne sende din tekst ind og få et tilbud på en pris på oversættelse.
Det gode ved denne måde at finde en udbyder er, at du kan let sammenligne prisen og læse om de forskellige udbydere i ro og mag. Typisk vil du også let kunne se mere uprofessionelle udbydere, der ofte afspejles i hjemmesider, der ikke fremstår særlig velovervejet.

Lav research af din potentielle udbyder

Når du har fundet frem til en række udbydere, der kunne være relevant for dig. F.eks. dem, hvor priserne, leveringstiden og andre generelle informationer tiltaler dig, bør du indlede research bag firmaet, da du minimerer risikoen for dit valg ender på en uheldig udbyder med et dårligt ry.

Følg eventuelt disse trin for at lave en kort research:


1) Søg på deres firmanavn

Søg på deres firmanavn på Google og skimmelæs de første fem sider på Google. Gennemtjek, at der ikke findes dårlige anmeldelser, historier og lignende omkring virksomheden.
Ligeledes vil du også finde negativ omtale, hvis firmaet skulle have været i medierne. På samme måde kan du også finde positive historier, der bygger op omkring valget af dem)

2) Tjek Trustpilot-anmeldelser

Selvom Trustpilot har været kritiseret for deres troværdighed af anmeldelser pga. fjernelse af dårlige anmeldelser fra de virksomheder, der betaler til Trustpilot, kan man stadig i høj grad bruge Trustpilot som et pejlemærke.

Har virksomheden mange top-anmeldelser, vil det typisk passe. Er der kun et par anmeldelser, vil jeg ikke bruge Trustpilot som afgørende faktor i beslutningsfasen, da det typisk er nærmeste venner eller familie, der har lavet disse anmeldelser for at hjælpe virksomheden på vej.

%d bloggers like this: