+4542679011 mail@brand-design.dk

Den primære designopgave for enhver hjemmeside…

Den primære designopgave for enhver hjemmeside er at sikre at indholdet er så overskueligt og læsbart som muligt. Designet skal fungere som en billedramme og styrke, ikke skjule, indholdet.

Jeg ser af og til hjemmesider, hvor designet er så ‘støjende’ og ‘dominerende’, så det er svært at finde det egentlige indhold. Når man forsøger at læse indholdet, er resten af hjemmesiden så distraherende, at man allerede efter 30 sekunder forlader hjemmesiden.

En masse markedsføringsmateriale er lige så slemt. I stedet for at fokusere på budskabet er det fyldt med distraktioner. Masser af forskellige skriftstørrelser, farver, bokse og knapper – alt kommer i vejen og bryder læseoplevelsen. Resultatet er at det egentlige indhold får meget lidt opmærksomhed.

‘Dårlig læsbarhed’-epidemien

Ulæseligt design er sådan et stort problem nu , at der er apps, der forsøger at bekæmpe det. Readability er måske den bedst kendte.

Tag er kig på det design, du bruger til din hjemmeside og dit markedsføringsmateriale. Hvis indholdet spiller andenviolin i forhold til designet, så ændre designet. Det er i sidste ende dit indhold, som folk kommer til dig for, og dit indhold, som opbygger din relation til dine læsere.

Et hurtigt tip: Klare, store skrifttyper, og masser af hvid ‘luft’ virker bedre end noget som helst andet, når det kommer til at få dit indhold til at skille sig ud.

  • Logodesign
  • Brand guidelines
  • Visuelle identiteter
  • Brevpapir / Konvolutter
  • Udvælgelse af fonts
  • Visitkort
  • Skiltning
  • Hjemmesider
  • WordPress CMS
  • E-commerce / Webshops
  • SEO (søgemaskineoptimering)
  • E-mail / Nyhedsbreve
  • Responsive design
  • Webdesign
  • Magasiner
  • Produktblade
  • Årsrapporter
  • Foldere / Brochurer
  • Medarbejderblade
  • Nyhedsbreve
  • Annoncer
%d bloggers like this: