Optimeringen

Optimeringen kræver, at man først og fremmest får skrevet nogle gode SEO tekster til ens hjemmeside. Det indebærer, at ens vigtigste nøgleord bliver nævnt op til flere gange i teksterne, så søgemaskinerne kan læse ens side som havende noget relevant for personen, der søger.

Det vil sige, at hvis du sælger dåseåbnere og kartoffelskrællere, så skal ordene dåseåbner og kartoffelskræller også nævnes flere gange på din hjemmeside og ikke blot vises i for eksempel en flot reklamevideo, da søgemaskinerne ikke kan læse dem. Har du sådanne SEO tekster, så er du allerede godt på vej i optimeringen af din hjemmeside.

SEO tekster

Næste skridt er dernæst at have de rigtige URL’er, passende overskrifter til dine enkelte sider og udfyldt meta data, da SEO tekster alene ikke kan klare det. Hvis din hjemmeside for eksempel blot hedder www.xxxx.dk/underside/ så kan søgemaskinerne ikke aflæse gennem URL’en, at der her findes noget relevant.

På den anden side ville www.xxxx.dk/dåseåbner/ have en helt anden effekt. Det samme gør sig gældende for dine siders overskrifter og meta data. Meta data er baggrundsdata, som du kan udfylde i systemet, hvor du bygger din hjemmeside op og også indsætter dine tekster. Herinde kan man også taste nøgleord og sidedata ind, som igen er læseligt for søgemaskinerne og dermed også optimerer din hjemmeside til dem.

%d bloggers like this: