Ikke fordi der er noget galt med de metoder – de er bare ikke effektivt nok i dag. Søgemaskinerne er blevet mere ”intelligente”. Det regelsæt, som søgemaskinerne vurderer hjemmesiderne efter (algoritmen), bliver hele tiden justeret.

De skiftende algoritmer kan gøre det svært at følge med, hvis man selv arbejder med søgemaskineoptimering af sin hjemmeside.

Men der er et par klare tendenser:

  • I dag fokuserer søgemaskinerne mere og mere på brugerens oplevelse af hjemmesiden
  • Søgemaskinerne arbejder med at gøre resultaterne af ”personlig søgning” endnu bedre. Det sker, ved at søgemaskinen registrerer data om internetbrugeren og IP-adressen. Disse data bruges til at levere resultater af en søgning, som er så relevante som muligt for surferen.

Et eksempel på personlig søgning: Hvis man sidder i Vejle og søger på ordet ”fotograf,” så søger man sikkert efter en vinduespudser, som kører i Vejle-området – ikke i Nakskov. Søgemaskinen vil derfor først præsentere de vinduespudsere, som arbejder i Vejle.

Vi holder nøje øje med disse og mange andre ændringer i søgemaskinernes måde at arbejde på.

Det betyder, at vi kan hjælpe dig med søgemaskineoptimering, og vi kan lynhurtigt justere indsatsen efter søgemaskinernes skiftende parametre.

Vi fortæller dig, præcis hvad der skal gøres med din virksomheds hjemmeside, for at du kommer foran konkurrenterne og løber med de fleste kunder.

Spørgsmål og svar om søgemaskineoptimering

  • Vi bruger Google AdWords, og det giver mange besøgende. Så behøver jeg vel ikke at gøre mere?

Google AdWords er en fin måde at skaffe besøgende på. Men det kan også hurtigt blive en dyr måde. Hvis du bruger nogle af pengene på søgemaskineoptimering i stedet, får du en bedre placering i søgemaskinerne. Du vil opdage, at jo højere hjemmesiden ranker i søgemaskinen, jo flere kunder finder vej til hjemmesiden, uden at der skal bruges formuer på Google AdWords.

  • Hvad koster det at få min hjemmeside på en førsteplads hos Google?

Vi kan ikke love dig en førsteplads i Google – det er der ingen seriøse SEO-eksperter, der kan. Men vi kan love dig en bedre placering, og det kan sagtens være, at din hjemmeside får en førsteplads. Det afhænger af hvilke søgeord du vil findes på, og ikke mindst hvilke konkurrenter du er oppe imod.

  • Hvordan arbejder vi?

Vi starter med en foranalyse af din hjemmeside, som fortæller dig, hvad der skal til for at få en bedre placering. Foranalysen koster 2500 kr. ekskl. moms. Dette beløb bliver modregnet, hvis du efterfølgende beder vi om at søgemaskineoptimere din hjemmeside.

Når vi har lavet en aftale om søgemaskineoptimering af din hjemmeside, går vi i gang. Vi er i løbende dialog med kunden om de ting, vi foretager os. Afhængig af branche, søgeord og øvrig konkurrence vil du efter to-tre måneder (ofte også før) opleve, at mange flere besøger din hjemmeside.

Du kan efterfølgende vælge at tegne et SEO-abonnement hos os. Når du har abonnement, holder vi hele tiden øje med din hjemmesides og dine søgeords placeringer, og vi arbejder løbende med at forbedre din hjemmesides synlighed på nettet.

%d bloggers like this: