I en digital verden, er Content Marketing nødvendig, hvis man vil være synlig.

Nye studier dokumenterer, at 94% af alle B2B købere, bruger internettet til at lave research på et produkt, en service eller en leverandør, før der overhovedet er nogen form for kontakt mellem kunde og leverandør. Denne købsadfærd kaldes Buyer 2.0, og er defineret som en køber der hellere selv vil finde sin leverandør og tage action, frem for at vente på at en leverandør selv skal henvende sig, som det jo ofte har været tilfældet tidligere. Men verden har ændret sig, og kunden er mere i centrum end nogensinde før. Ens konkurrenter er jo kun et klik med musen væk.

En veludført Content Marketing strategy

En veludført Content Marketing strategy vil med garanti øge en virksomheds digitale synlighed, således at det bliver væsentligt nemmere for kunderne, at søge og finde. Content Marketing har samtidig det formål, at positionere virksomheders produkter og services i markedet, så man opnår en fordel i forhold til de af sine konkurrenter, der ikke laver Content Marketing på samme niveau.  Jo mere originalt indhold man har, jo større synlighed opnår man, og jo mere trafik vil man få på dit website, landing page eller sociale profiler. Dette vil naturligvis medføre en højere placering i søgemaskiner som Google.

Hvilke typer indhold skal man publicere?

  • Videoer
  • Billeder
  • Landing pages
  • Blogposts
  • Infographics
  • Emails
  • Whitepapers / e-bøger
  • Artikler
  • Testimonials
  • Casestudier

Gør det nemt for kunderne at vælge.

Den mest effektive måde at opnå større eksponering og en høj placering i Google, er via relevant og informativt indhold, som produceres og publiceres via eget website, landing page og sociale profiler. I B2B regi, skal indholdet motivere ens fremtidige kunder, til at indgå en dialog om de produkter/services man tilbyder. Indholdet må godt være uddannende og berigende, så kunden får en følelse af, at være i gode hænder, allerede inden førte kontakt. Med andre ord – man skal give kunden en god grund til at tage dialog og til at træffe et valg, der falder ud til ens fordel. Husk at kunderne køber af forskellige årsager, da enhver virksomhed har unikke problemstillinger. Derfor er det nødvendigt, at man som virksomhed formår at kommunikere de fordele der er ved at være kunde, hvilke problemer man løser og hvordan. Dette skal fremgå tydeligt af ens website og sociale profiler. Gør det ikke det, er kunden hurtigt videre. Derfor skal man fokusere på kunden og producere indhold, der taler til kunden og dennes behov. Lykkedes det, at gøre kunden interesseret gennem indholdet, er en stor del af salget allerede lavet.

Hvad kan Brand Design tilbyde din virksomhed?

Produktion og promovering af:

  • Videoer (Explainer-videoer, tutorials, corporate film)
  • Billeder
  • Landing pages ift. produkt kampagner
  • PR
  • Blogposts
  • Infographics
  • Emails
  • Whitepapers / e-bøger
  • Artikler
  • Testimonials
  • Casestudier
  • Statusopdateringer

Vi arbejder ud fra en gennemtestet metodik/platform, hvor vi altid tager udgangspunkt i vores kundes nuværende situation mhp. forløsning af fremtidige, digitale potentialer. Vi er med hele vejen fra den første strategi, til måling og analyse af performance og resultater.

%d bloggers like this: