Bliv set – bliv fundet – Er det ikke det det handler om?

Bliv set – bliv fundet – Er det ikke det det handler om – at være synlig på Internettets søgemaskiner – at blive set, blive fundet på søgemaskiner, og dermed få interesserede besøgende på firmaets hjemmeside, således at der skabes mulighed for nye kontakter og større omsætning.

Google og Google

Der er reelt 2 muligheder for at skabe trafik på en hjemmeside i dag. Den ene er at være godt placeret på Google, og det er den anden også.

Forvirrende – nej ganske enkelt. Ca. 90% af søgning efter varer, nye leverandører, samarbejdspartnere mm. sker på Google, som som giver to muligheder.

Den ene er, at hvis din hjemmeside er rigtig godt konstrueret, vil den blive godt placeret i den venstre del af resultatsiden ved søgninger på dit firmas nøgleord.

Den anden mulighed er, at du kan købe placering af din annonce i højre spalte, kaldet sponsorerede links eller Adwords.

Brand Design har ekspertise i markedsføring på Internettet, herunder søgemaskineoptimering, opsætning af Google Adwords kampagner samt opsætning af brugervenlige hjemmesider.

Google Adwords

En Google Adwords kampagne bygger i sin enkelhed på at annoncøren – dig, gerne vil have trafik på hjemmesiden ved søgninger på ord, der er relevante for firmaet.

Som på en auktion byder man et beløb for et klik på ens annonce ved søgning på et specifikt nøgleord for firmaets ydelser.

Der vil oftest være andre firmaer, der gerne vil findes på det samme ord. Og de fleste vil gerne have deres annonce vist først. Placeringen vil blive afgjort af det bud man har givet på ordet, og den relevans der er mellem ordet og siden man lander på, når man klikker på annoncen.

%d bloggers like this: