Banner marketing er en ofte udskældt marketingkanal

Banner marketing er en ofte udskældt marketingkanalBanner marketing er en ofte udskældt marketingkanal, da brugerne i højere og højere grad lider af bannerblindhed. Men selvom bannere ikke er så effektive i dag, som de var for få år siden, så kan banner marketing brugt på den rigtige måde, give både branding og salg.

På grund af de lave priser på bannervisninger, er banner marketing en effektiv kanal til især branding, men også mere specifikke marketing kampagner kan, med den rette banner marketing strategi, sagtens blive rentable. Og det kan vi hjælpe dig med.

En god banner marketing strategi:

  • En god banner marketing strategi:Fortæller dig, hvor du skal indrykke hvilke bannere. Dine bannere skal tilpasses til målgrupper, hvilket kan betyde, at du skal have forskellige bannerbudskaber til forskellige formål.
  • Indeholder [cost/benefit analyser] er hver enkelt kanal. Dermed kan du altid se, om en given kampagne/kanal har potentiale, eller om den skal gentænkes.
  • Er baseret på fastlagte [KPI’er]. Ved at låse dine banner marketing kampagner fast på konkrete mål, så du altid ved, om en given kampagne/kanal er rentabel. Koster den dig flere penge på bundlinjen, end den indtjener, så kan du hurtigt reagere på den.
  • Eksekvering af budskaber og grafik. Vi udarbejder effektive banner i relevante formater i gif såvel som flash som understøtter din Most Wanted Response.

Hvordan får jeg mest ud af mine banner kampagner?

Hvordan får jeg mest ud af mine banner kampagner?Først og fremmest handler det om at lave den rette banner marketing strategi.

  • Hvad er formålet med din bannerkampagne?
  • Er det branding, salg af produkter, lead generering, tilmeld nyhedsbrev eller noget helt andet?

Rigtig mange bannerkampagner mangler konkrete målsætninger og da tingene typisk går rigtig stærkt, sker det mange steder, at der ikke sættes konkrete målsætninger op for den enkelte bannerkampagne.

Når målsætningerne ikke er klart definerede, bliver det samtidig også umuligt at måle effekten. Uden effektmåling kan du ikke retfærdigøre værdien af en bannerkampagne eller for den sags skyld undersøge, hvad du skal gøre bedre næste gang. Derved får du ikke optimalt udbytte af din marketinginvestering.

Glem ikke at SEO optimere din hjemmeside!

Vi har stor erfaring med både planlægning og eksekvering af banner kampagner

Vi har stor erfaring med både planlægning og eksekvering af banner kampagnerVi har stor erfaring med både planlægning og eksekvering af banner kampagner, og kan derfor være din faste samarbejdspartner. Vi har altid fokus på at måle effekten af banner kampagnerne med udgangspunkt i specifikke målsætninger.

Derved kan vi i fælleskab sikre en høj effekt og en løbende forbedring af indsatsen.

Hvad synes i om banner reklamer?

Er det godt eller skidt med banner reklamer? Hvad er jeres erfaringer med denne slags reklamer?

%d bloggers like this: