At have en webside er en god måde at skabe en online tilstedeværelse

At have en webside er en god måde at skabe en online tilstedeværelseAt have en webside er en god måde at skabe en online tilstedeværelse for din lokale virksomhed. En webside giver dig den umiddelbare fordel, at du via hjemmesiden, har mulighed for at få din lokale virksomhed kendt, af flere potentielle kunder i dit lokalområde.

Mange lokale virksomhedsejere ved godt, at de bedste kunder er ofte dem, der kommer fra deres eget lokalområde. I de senere år har der været en kraftig stigning i brugen af Google til søgninger efter lokale produkter og serviceydelser.

Hvis du derfor på en effektiv måde, kan kombinere din lokale offline markedsføring med din lokale online markedsføring, så er du meget bedre rustet til at opnå fremtidig succes, for din lokale virksomhed. Herunder er nogle nyttige tips, der kan hjælpe dig til bedre at lykkes, med lokal online markedsføring:

Forbedre din websides information, når folk søger efter din virksomhed lokalt

Forbedre din websides information, når folk søger efter din virksomhed lokaltMange undersøgelser viser, når folk skal finde produkter/ydelser i nærheden af deres bopæl, så søger de langt oftere efter lokale produkter/ydelser via internettet i stedet for trykte medier.

Sørg derfor at optimere din websides lokale information med kort og kørselsvejledninger, samt fysiske adresse til forretningen/virksomheden.

På den måde kan folk nemt kan finde og besøge din virksomhed. Folk er mere tilbøjelige til at besøge din virksomheds fysiske placering, hvis de har let ved at følge guider, de kan stole på.

Annoncer din virksomheds arrangementer via e-mail

Annoncer din virksomheds arrangementer via e-mailSåfremt du løbende har behov for at annoncere begivenheder/nyheder i din butik, så bruger mange lokale virksomheder løbesedler, lokal aviser. avis annoncer etc. til at annoncere. Det er meget billigere og mere effektivt, at du begynder at indsamle dine kunders e-mail-adresser via din hjemmeside.

Såfremt du tilbyder dine besøgene, at de kan modtage nyhedsbreve, på din virksomheds webside. Samtidig gør opmærksom på det, når kunderne besøger din forretning. Det er en god måde at indsamle kunder og besøgenes e-mail-adresser på.

Når du så har opsamlet en database med e-mail adresser, så kan du blot sende dine kunder en advisering om kommende  begivenheder/nyheder via e-mail. En god og billig måde til at annoncere relevante ting i virksomheden, til meget potentielle modtagere.

Tilbud, der kan udskrives via rabat kuponer på din webside

Tilbud, der kan udskrives via rabat kuponer på din websideEngager de besøgende på din webside. Giv dem en grund til at komme tilbage til hjemmesiden. En måde at gøre det på, er at man jævnligt kan tilbyde besøgene på websiden en rabat kupon. En kupon, der giver dem ret til en rabat på udvalgte varer, der er på lager.

Læs mere om online salgsstrategier her.

Sådanne rabat kuponer på din webside, er en god måde til at få dine besøgene på websiden, til også at komme ned og besøge din fysiske butik.

Foreslå link udveksling med andre lokale virksomheder

Foreslå link udveksling med andre lokale virksomhederHvis du kender til andre lokale virksomheder, hvor du har tillid og respekt for deres arbejde, hvorfor så ikke foreslå et link udveksling med dem? Både du og andre lokale virksomheder får ad den vej ekstra links, mens dine kunder får anbefalet en lokal ressource mere i nærområdet.

Det er bedst at samarbejde med virksomheder, der befinder sig indenfor nogenlunde samme branche. Hvis du eksempelvis er indenfor restaurationsbranchen, så kunne du eksempelvis udveksle link med et vinfirma, hvor du har gode erfaringer med deres kvalitet og service.

Herved vil dine links til andre virksomheder på din webside, blive betragtet som relevante links.

Medtag din websides domænenavn på alle dine marketingmaterialer

Medtag din websides domænenavn på alle dine marketingmaterialerUanset om det drejer sig om visitkort, firma brevpapir, offline annoncer eller brochurer mv., så husk altid at nævne din websides domænenavn. Jo kortere domænenavnet på din virksomheds webside er, jo bedre. Meget lange domænenavne har større sandsynlighed for at blive glemt. Især hvis de er svære at stave.

Sådan vælger du et godt domæne navn.

Husk, at dit mål er at udbrede din virksomheds webside så bredt som muligt. Således at så mange som muligt kan tjekke, hvad din lokale virksomhed kan tilbyde. Sammenfattende så bør du som lokal virksomhed nøje overveje, at ofre flere ressourcer på dit online markedsføringsbudget.

Lokal online markedsføring er fremtiden og offline lokal markedsføring er fra fortiden, og dit marketingbudget er langt bedre brugt, på at optimere din lokale online markedsføring.

%d bloggers like this: