Få rettet dine SEO onpage fejl i dag

4 fejl der kan ødelægge din onpage SEO – At have et godt indhold på din hjemmeside er super vigtigt. Det kan vi sagtens blive enige om. Hvis du ønsker at være stærkere end dine konkurrenter, så er dit indhold på din hjemmeside uhyre vigtigt at have lavet korrekt. Er du ny indenfor SEP, så kan du sagten risikere at have én eller flere af disse 4 onsite SEO fejl på din hjemmeside, og det kan mærkes på dine placeringer i søgemaskinerne, og især på Google som jo er den klart største søgemaskine i verden. Her er en guide til at undgå at lave de største SEO fejl på din hjemmeside.

Onsite SEO fejl nr.1: Overdrevent brug af søgeord

Alt for ofte er der tendens til at fokusere ALT for meget på enkelte søgeord. Hvis du fokuserer for meget på enkelte søgeord, så kan teksten og indholdet af teksten hurtigt blive kedeligt og kunstig at læse for læseren, og så forlader han/hun hurtigt din hjemmeside igen, og det vil vi jo ikke have at de gør. Dine besøgende gider nemlig ikke at læse meningsløst indhold. Dine læsere vil have tekst og indhold hvor de kan klikke sig videre hvis der er et bestemt emne de vi have uddybet, eller hvis de er køre-klar. For så vil de bare hen til kasse og bestille og betale med det samme. Så keyword stuffing er bare ikke godt på din hjemmeside. Altså at fylde dit søgeord på i alt for høj grad. Dette kan hverken dine brugere, eller Google lide på nogen måde.

Google belønner faktisk hjemmesider, der fokuserer deres indhold på brugeroplevelsen og den menneskelige kontakt. Indhold er i dag ligegyldigt rent SEO mæssigt, indtil det begynder at appellere til læseren. Husk at give læseren det, som de kom ind på din hjemmeside for.

Få hjælp til at drive mere trafik til din hjemmeside.

Hvad er formålet med dit indhold?

Spørg dig selv: Hvad er formålet med mit indhold? Hvilket budskab ønsker jeg at viderebringe til læseren? Undlad at skrive alt for meget pladder for at forsøge at rangere i søgemaskinerne. Du er nødt til at vise dine læsere, at du er en ekspert på lige præcist dit område. Så når nogen besøger din hjemmeside, så skal de straks føle sig trygge ved at læse dit indhold om det emne du nu skriver om. Men hvis du derimod bare skriver en masse ligegyldigt indhold som de ikke føler at de får noget ud af, så klikker de sig lynhurtigt videre til din konkurrent.

Onsite SEO fejl nr.2: Manglende forklaring

Når du skriver dit indhold/artikler på din hjemmeside, kan du ikke forvente, at dine læsere automatisk kender alt hvad du skriver om i forvejen. Eksempelvis, hvis du er en tandlæge, og du skriver en blog om de forskellige lægemidler, der anvendes under kirurgiske procedurer, vil der være en masse læasere, der ikke har nogen idé om, hvad du taler om. Så du er nødt til at forklare tingenes betydning i din teksts indhold.

Du skal sørge for at forenkle dit indhold, så det både forsås af eksperten og den uerfarne læser. Hvis du bruger svære ord eller betydninger, så lav et link til en side der forklarer hvad et enkelte ord eller betydning betyder. For eksempel kan en læser, der lige er begyndt med at lære online marketing ikke vide hvad der menes med destinationssider. Men hvis du har et link til “destinationssider”, så kan nybegynderen klikke på linket for at se en forklaring af ordet “destinationssider”, og eksperten kan fortsætte med at læse videre uden afbrydelser.

En anden god måde at give flere oplysninger til den knapt så erfarne læser, er at inkludere bonus indhold. Her er et eksempel på bonus indhold, der forklarer endnu mere om destinationssider:

BONUS: Få flere kunder med Google Maps

Bemærk, at Bonus indhold linket skal linke over til en anden artikel, der allerede findes på din hjemmeside. Hvis du ønsker at få succes og at have et rigtigt godt indhold på din hjemmeside, som læserne vil vende tilbage til, så er det vigtigt at du forklarer tingene rigtigt godt i dine tekster. Du skal linke dine artikler sammen, så der hele tiden kan uddybes på de svære forklaringer eller ord i dine artikler. Så læseren hele tiden kan linke sig videre til en dybere forklaring på noget læseren vil vide mere om.

Onsite SEO fejl nr.3: De forkerte besøgende

Hvis du reklamerer for en rock koncert, hvor folk forventer at høre Metallica og det så er Lille Palle der spiller til koncerten, hvordan tror du så at de besøgende vil reagere? Ikke godt. Dit indhold skal ikke lave den samme fejl som før nævnt. Lad os sige, at du ønsker at skrive en blog om website design tips. Før du begynder at skrive artiklen, så skal du tænke over, hvem din målgruppe er for den specifikke artikel. Er det for en dygtig webdesigner, eller er det for nybegynderen som kan være en virksomheds ejer der selv vil lave sin egen hjemmeside? Dette er to helt forskellige målgrupper.

Hvis din artikel udelukkende fokuserer på kodning og backend oplysninger til at udvikle en hjemmeside, så er chancerne for at nybegynderen flygter med det samme igen, fordi det er for langhåret for denne type læser. Men den øvede webdesigner vil til gengæld elske din artikel. Så det er derfor vigtigt at du kun markedsfører denne artikel til den øvede webdesigner.

Det er derfor vigtigt når du slår et link op på Facebook, Google+, Twitter eller lignende sociale medier, at du kort forklarer så læseren kan identificere sig med link teksten og overskriften på brødteksten

Onsite SEO fejl nr.4: Gør indholdet let læseligt og nemt at skanne igennem

Dine besøgene vil kunne skanne din artikel hurtigt og gerne finde overskrifter som de søger efter hvor de så præcist kan læse om det de er kommet efter. For dine læsere læser ikke alt din tekst. Det er ihvertfald de færreste der gør dette. Det siges at de besøgende læser maksimum 8 sekunder på en artikel, og finder de ikke det de leder efter, så klikker de sig videre til andre hjemmesider. Desuden har online søgninger på internettet i dag flest søgninger på mobiltelefoner og tablets, altså mobile enheder osv.

Vil du vide mere om emnet her, så læs artiklen ved eksperten Brian Dean

Dine artiklers indhold skal have følgende ting:

Giv dine læsere noget indhold der er let at skanne igennem, da læseren ikke gider at læse en lang tekst til ende, og slet ikke på en mobiltelefon. Så det er derfor vigtigt at fremhæve de vigtigste faktorer i din tekst / artikel.

Her er et par tips til at gøre dit indhold let læseligt og skanbart:

  • Punkttegn
  • Fed skrift overskrifter
  • Klik for at tweete
  • Fremhæve citater
  • Billeder, der udtrykker et budskab

Så nu er det bare op til dig at få lavet artikler som ovenstående, og hvor du i markedsføringen henvender dig til det rette publikum, så de besøgende ikke bliver skuffede. Held og lykke med dine artikler fremover.

Vi har lavet en god guide til at hjælpe med søgemaskineoptimering.

%d bloggers like this: