+4542679011 mail@brand-design.dk

Alle ved internettet er blevet det sted vi søger information, ydelser og produkter

Alle ved internettet er blevet det sted vi søger information, ydelser og produkterMed det stigende antal mennesker, der søger efter lokale produkter/services på internettet, så kræver det, at ejerne af de små og mellemstore virksomheder skærper deres fokusering, når de skal udarbejde en effektiv lokal online markedsførings plan.
Vi har derfor lavet en 3-punkts guide for de ting vi mener man bør fokusere på ved online markedsføring.

I en travl hverdag er de lokale virksomheds ejere ofte optaget af de ting

I en travl hverdag er de lokale virksomheds ejere ofte optaget af de tingI en travl hverdag er de lokale virksomheds ejere ofte optaget af de ting, der skal opfylde deres kunders umiddelbare behov. Derudover skal de også ofte styre alt det administrative, og udover dette skal de mange gange også tilrettelægge markedsføringen for deres lokale virksomhed, ofte med et begrænset budget.

Husk på at Brand Design er et landsdækkende webbureau

Med begrænset tid, og et begrænset markedsføringsbudget er det som lokal virksomhed vigtigt at optimere og træffe de rigtige markedsførings strategier for virksomheden, idet det ofte kan være forskellen på succes eller kamp for overlevelse for virksomheden.

Til trods for folks stigende brug af internettet

Til trods for folks stigende brug af internettetTil trods for folks stigende brug af internettet, når de skal søge efter varer, også lokalt, så er der stadig mange lokale virksomheder, der stort set ikke har nogen synlighed på nettet.

Ofte har lokale virksomheds ejere prøvet et par online marketingstrategier, mange gange med begrænset succes.

En manglende ordentlig faglig vejledning

En manglende ordentlig faglig vejledningEn manglende ordentlig faglig vejledning er ofte en af de største grunde til, at lokale virksomheder ikke har fået succes med online lokal markedsføring.

Nedenfor er 3 af de vigtigste parametre i en lokal online markedsførings plan, som du skal være opmærksom på, for at undgå de mest almindelige faldgruber i en lokal online markedsførings strategi.

1. Identificer Din Lokale Virksomheds Målrettede Webtrafik

1. Identificer Din Lokale Virksomheds Målrettede Webtrafik At have en webside til din lokale virksomhed er ikke en garanti for trafik til websiden for din  virksomhed.  Websider skal markedsføres med henblik på at generere en god mængde målrettet trafik til din lokale virksomhed.

Ofte får virksomheder lavet en flot og professionelt udformet webside, men en sådan webside alene giver ikke nogen form for trafik til websiden. Derimod kan selv en simpel-udseende webside være en succes, hvis bare den er optimeret korrekt med hensyn til trafik  med din målgruppe i tankerne.

Målrettet webtrafik

Målrettet webtrafikAlle virksomheder kan relativt nemt få trafik til deres websider, men det som er afgørende for din virksomhed er, at trafikken til din webside er målrettet. Målrettet web trafik er defineret som en web-bruger, der besøger din webside,  hvor brugeren har mindst ét kriterie eller karakteristiska, der vil passe ind i din definition af en potentiel kunde.

Et eksempel kunne være placeringen. Hvis din lokale virksomhed er en restaurant, så kunne du logisk være interesseret i alle forbrugere, der bor indenfor 0-20 km. fra din restaurants beliggenhed. Dit mål som en lokal virksomhed er derfor at positionere din website således, at den modtager trafik fra lokale forbrugere, der kunne have interesse i din virksomheds produkter eller tjenester.

Betalt contra Fri Web Trafik

Betalt contra Fri Web TrafikLokal webtrafik kan komme fra forskellige slags kilder, og de fleste af dem spiller en rolle som drivkraft til målrettet trafik til din lokale forretning. Der er nogle trafik kilder, hvor du skal betale for pr. klik eller pr. visning.

På den anden side er der også den frie web trafik som du vil modtage til din webside, forudsat at du udfører det nødvendige lokale SEO (Search Engine Optimization) arbejde i forbindelse med din webside.

Det mest effektive er ofte at udvikle en effektiv blanding af forskellige typer web-trafik til din lokale virksomhed, men det skal typisk opbygges over tid, og dette er mange gange den første del af en god lokal online markedsføring strategi.

Formålet med denne artikel

Formålet med denne artikelFormålet med denne artikel er ikke at angive de fordele eller faldgruber forbundet med forskellige former for målrettet webtrafik, men snarere at påpege, at trafikken kun er en del af en samlet online lokal markedsføringsplan.

Webtrafik (og især målrettet webtrafik) er nemlig kun værdifuld for din lokale virksomhed, hvis du også har en webside, der har evnen til at konvertere besøgende til salg.

Hvis de besøgende på din webside forlader virksomhedens webside indenfor 10 sekunder, er det ikke meget til gavn for hverken for den besøgende eller den lokale virksomhed. Derfor skal der være den rette balance mellem din målrettede trafik og din websides indhold / design.

Web medier

2. Det Rigtige Design/Struktur Af Din Webside, Vil Forøge Din Konverteringsfrekvens

2. Det Rigtige Design/Struktur Af Din Webside, Vil Forøge Din KonverteringsfrekvensDen måde din webside præsenterer din lokale forretning til dine besøgende har en stor effekt på, hvordan websidens evne, er til at konvertere potentielle kunder til salg. Internet brugere browser forskellige websteder i et forsøg på at finde ud af hvilken en tjener deres behov.

Mange websider ”dumper” allerede når den besøgende kommer til websiden i form af en forkert struktur eller design, og mister derfor potentielle kunder, før brugerne evt. kunne overveje et eventuelt køb.

Dette benævnes ofte som ”websidens relevans”

Dette benævnes ofte som ”websidens relevans”Dette benævnes ofte som ”websidens relevans”, hvor kravet er ganske enkel: Hvis din webside ikke giver den besøgene de rigtige oplysninger eller udtryk, med de tjenester eller produkter, som internetbrugeren er på udkig efter, så må man forvente, at den besøgende vil henvende sig til andre websider.

Kvaliteten af din websides design spiller også en væsentlig rolle for succesen af en lokal virksomhed. Websiden behøver ikke at være ”prangende” eller designet af en højtbetalte web designer, men det er vigtigt at din webside er brugervenlig og signalerer troværdighed.

3. Om at Engagere Dine Web-Kunder

3. Om at Engagere Dine Web-KunderNår du har fået folks opmærksomhed til at besøge din webside, så er den næste ting, at du også skal engagere dine besøgene på websiden. En måde kunne være, at du evt. tilbyder nogen løbende tidsbegrænsede tilbud eller løbende kupon tilbud, for at få dine kunder til at komme tilbage til din webside og kontrollere, hvad der ellers er nyt i din lokale virksomhed.

Enhver virksomhed, der ikke tænker på måder (og gerne konstruktive måder) at holde/engagere de besøgene, vil ikke maksimere det fulde potentiale af virksomhedens webside, hvilket ofte vil resultere i lavere salg i forhold til hvad der ellers kunne være potentialet for salg via websiden.

Web værktøjer som nyhedsmails, sociale medier og endda din websides struktur og design…

Web værktøjer som nyhedsmails, sociale medier og endda din websides struktur og design...Web værktøjer som nyhedsmails, sociale medier og endda din websides struktur og design, kan bruges til at opretholde en løbende profilering, for at tiltrække potentielle lokale kunder. Og når dine besøgende er klar til at foretage et køb, så er det vigtigt, at din lokale virksomhed er  positioneret som en top valg og et let tilgængelig valg for dine kunder.

Hvis du er i stand til at oprette en løbende dialog eller engagement med dine potentielle kunder, så er du meget langt fra at konvertere potentielle kunder til aktuelle kunder.

%d bloggers like this: