Mange nye designere begår fejl som koster dem mere tid end forventet i sidste ende og resultere i at kunderne er utilfredse. Jeg vil her remse 10 tips om logo design op.

1. Tilbage til begyndelsen

Mange nye grafiker/designere kaster sig hovedløst over en opgave med mus og tastatur og forsømmer deres notesbog. Mange professionelle og dygtige grafikere bruger denne dag i dag en notesbog som start på et logo design. Ideerne har det med at flyde meget hurtigere mellem en blyant og papir. Drop musen og skærmen i første omgang og kast dig over noget papir. Tager du denne metode i brug, vil du inden længe opdage at resultanterne i sidste ende vil være en del bedre end før.

2. Tag det med ro

Arbejd dig op fra bunden. Et godt grafisk logo skal kunne præsenteres både i sort og hvidt. Mange har det med at kaste farver omkring sig, proppe skygger på og lige til sidst lave en gradient. Prøv at skabe et sort og hvidt logo, hvor farverne kommer på i sidste ende.

3. Simpel og elegant

Der findes efterhånden utallige font typer derude, og man ønsker at få fingrene i dem alle. Det betyder dog ikke at du skal klistre dit logo med forskellige fonte. Et logo skal give mening og have en vis betydning for bestemte målgrupper, hvis du bruger flere fonttyper ved et logo risikere du at miste budskabet et logo skal have. Husk at der skal være balance og harmoni gennem hele logoet.

4. Følger du flokken?

Man har en tendens til at følge moden, dette skal du undgå med et logo. Lad være med tænke på forskellige nuancer samt gradienter. Et logo skal virke i lang tid, og ikke som moden der skifter i tide og utide. Tag et kig på de eksisterende logoer som har et stærkt bandt i dag og tænk i samme baner. Lad være med at følge flokken, skab din egen identitet.

5. Feedback er utrolig vigtig

Mange har svært ved at tage imod feedback, netop fordi de tager det personlig og ser det som kritik af ens arbejde.

Få nogle mennesker du stoler på til at kigge dine ideer igennem og lad dem kommer med den feedback de følger er nødvendigt. Det vil i det lange løb hjælpe dig med at skabe bedre resultater og få dig til at tænke i andre baner.

6. Skab et logo til den rette målgruppe

Lad være med at lave et logo som du tror at kunden vil kunne lide. Derimod skal du fokusere på målgruppen logoet kommer til at henvende sig til. Dette vil skabe et stærkere brand i det lange løb og du vil have bedre referencer at vise frem i sidste ende.

7. Vektor

Når du skal udarbejde et logo, skal det være i vektor. Netop fordi et logo skal kunne genbruges, både til webbrug, printes og skaleres. Dette kan vektor snildt klare. Derfor er det meget vigtig at du lærer et program som illustrator at kende.

8. At bruge et billede eller ikke at bruge et billede

Aldrig brug billeder i dit logo, de kan ikke skaleres, har ingen branding værdig samt er svær at tilpasse til enhver situation.

9. Præcision

Når du arbejder med et logo skal alle formene passe sammen, og ikke indeholde fejl. Hvis logoet bliver skaleret op og skal printes som et bus reklame, vil alle fejlene komme frem. Brug derfor de indbyggede linealer og snap tools i de forskellige vektor programmer som har dette til rådighed.

10. Gem hele udviklingen

Gem altid alle stadig af et logo du er ved at udarbejde, det kan være du skal tage et stadie tilbage fordi kunden ønsker det.Og derved vil du så i sidste ende vil kunne vise kunden frem hvordan du er kommet frem til slut resultatet.

Logoet er enhver virksomheds kæreste eje og det vigtigste signal til omverdenen. I denne omgang vil jeg kigge på hvordan et logo opstår og hvilke tanker og processer der går forud for det lille stykke grafik der præger millioner af brands og virksomheder.

Mangler i stadig mere inspiration til Jagten på jeres nye logo design. Så prøv at Google disse emner:
  • Gaming Logo maker
  • Logo Design gratis
  • Logo Design pris
  • Free logo service
  • Logo maker free download
  • Youtube logo maker

 

%d bloggers like this: