Søgeordsoptimering af webshops

Søgeordsoptimering af webshops

Søgeordsoptimering er den vigtigste del af optimering af en webshop

Søgeordsoptimering er den vigtigste del af optimering af en webshop. Ofte er alle tekster og produktbeskrivelser skrevet af ansatte med branchekendskab. Det er langt fra sikkert, at dine kommende kunder bruger de samme søgeord og søgetermer. Den samme vare kan sagtens hedde flere forskellige ting, alt efter hvem der omtaler den.

Selv når man surfer rund på store velkendte firmaers hjemmesider, er det tydeligt, at det er noget, de fleste ikke tager højde for. Hvis du sælger en gasovn, så sørg for at kalde det en gasovn. Både i overskriften og i teksten. Du skal starte med at lave en søgeordsanalyse, så du rent faktisk ved, hvilke søgetermer dine kunder bruger.

Det er vigtigt, at du arbejder dig meget systematisk frem. Find et søgeord til hver enkelt af dine undersider. Om du så har 3000 produktsider, så er det arbejdet værd. Det koster meget tid, men på lang sigt sparer du mange reklamekroner, når dine sider er at finde på første side på Google.

Læs mere om SEO her.

Se resultatet af søgeordsoptimering

Der er stor forskel på om det er en hjemmeside eller en webshop, der skal optimeres. På et website er det hovedsagligt tekster, imens en webshop har flere funktioner, der kan optimeres, så den virker så struktureret og brugervenlig, som overhovedet muligt. Både over for Google men vigtigst af alt, over for kunden.

I en webshop er det hurtigt at måle resultatet af Søgeordsoptimering , da målet altid er et salg. Man vil kunne se på tallene, hvor salget er stigende. Og hvis man bruger Google Analytics kan man se, hvor kunderne kommer fra og ikke mindst, hvis de kommer fra Google, hvilket søgeord de har brugt for at finde siden. Det er en fantastisk viden til videre optimering.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Average rating:  
 0 reviews

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *