Søgemaskineoptimering til Google

Søgemaskineoptimering til Google

I starten og midt 00′erne gik søgemaskineoptimering ud på at have styr på sine <meta>-tags, som skulle beskrive hjemmesidens søgeord og beskrivelse overfor Google. Her blev der ikke lagt så meget vægt på kvaliteten af tekster og links. Så man benyttede sig flittigt af BuildmyRank, hvor man betalte andre for at de kunne lave linkbuilding for dig. Det gjaldt simpelthen om at have så mange links ude der linkede til dig, som overhovedet muligt. Sådan er det ikke længere.

Fokuser på kvaliteten af tekster

Google har skåret vigtigheden af <meta>-tags væk, sådan at man nu fokusere på kvaliteten af tekster og selve siden. Dermed ikke sagt, at man skal undlade <meta>-tags. De har stadig noget at sige, bare ikke lige så meget som de har gjort. Man skal ikke længere skaffe mange links for at rangere bedre. Selvfølgelig skal der links til, men ikke i samme stil. Men linksene kræver relevans for ikke at blive betegnet som delinked af Google. I dag handler det om din Author Rank (ophavsmand/forfatter rang). Det betyder også at indholdet gæsteblogindlæg bliver delinked (markeret dårligere links), hvor i mod forfatteren/author er i fokus nu. Samtidig handler det nu mere om kvalitet end kvantiet.

Author Rank

Author Rank opstår ved at du skriver blogindlæg, hvor du efterlader den samme information hver gang. Det er vigtigt at du bruger Google+, hvor du har koblet dit forfatternavn/author til din konto. I stedet for linkbuilding alene tager Google nu også udgangspunkt i de sociale medier. Dette betyder at du skal skabe dig et netværk, som er relevant for din hjemmeside. Handler din hjemmeside om tøj, så er det vigtigt at du følger en masse som også interessere sig for tøj. Herved opbygger du et relationship via de sociale medier – og det er det Google vil have den dag i dag!

Herefter går det ud på at få de folk du følger til at følge dig og derved dele dit indhold. Herved skabes der et authorship, som er en relation mellem dig og dine følger, som deler dit indhold. Jo flere der deler dit indhold, jo bedre for din Google rangering. 

Følgere -> relationer -> deling af indhold = Rangering på Google

Du forbedre din Author Rank ved at lave flere indlæg, flere der deler og flere der læser. Sådan er det, sagt på en meget blid og nem måde.

Google opdatere hele tiden deres algoritmer

Google opdatere hele tiden deres algoritmer og de har det med at blive mere og mere komplicerede. Hvilket betyder at Google begynder at blive mindre troværdige omkring, hvem der ligger øverst på de hårdt konkurrenceprægede søgeord. Dette betyder, at det ikke længere er søgeord med 10-15.000 søgninger pr. måned man skal satse mere på de små nicher, som kun har 2-4.000 søgninger pr. måned. Det skyldes at det her er mere logisk, hvem der ryger op på Google.

Husk at skrive til mennesker og ikke tekster fyldt af søgeord

Husk at skrive til mennesker og ikke tekster fyldt af søgeord. Dette skyldes at Google også satser mere på personlige søgninger. Derfor kan du ikke længere regne med hvor du ligger på Google. Alle søgninger tilpasses fremover af hvem der søger. Dette gøres via blandt andet Author Rank som blev beskrevet ovenover.

Hvad skal du så gøre?

Det vil sige at du i dag skal skal fokuserer mindre på dine <meta>-tags. Du skal mere satse på at brande din Author Rank ved at følge andre med samme interesser som dig via Google+, Facebook, Twitter med flere og samtidig få dem til at følge dig og dele dit indhold. Det betyder også at de sociale medier er blevet en vigtigere del af søgemaskineoptimeringen. Det skyldes at de blandt andet underbygger din Author Rank med hvor mange der deler og kommentere dine indlæg.

Læs mere om branding på de sociale medier her.

Når det drejer sig som søgemaskineoptimering, kan det være svært at forstå, hvilke ting man skal fokuserer på. Hvis du har en WordPress side, kan vi hjælpe dig med WordPress søgemaskineoptimering. Vi kan give dig, den hjælp der er nødvendig, og din side vil hurtig komme frem i søgeresultaterne i Google og diverse andre søgemaskiner.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Average rating:  
 0 reviews

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *