LinkedIn

Hvordan skaber du værdi for virksomheden, med din profil?

Du kan bruge din personlig profil på LinkedIn, til at markedsføre din virksomhed!

Der flere måder at gøre dette på, som ikke blot inkluderer at skrive en opdatering. LinkedIn giver dig mulighed for, at komme bredt ud og bygge et netværk der ikke er præget af personlige statusopdateringer og sociale aspekter som Facebook. LinkedIn er et prof. værktøj, der brugt rigtigt kan give din virksomhed netværk og kontakter.

Dine medarbejder er medier

I en digital verden er medarbejder i virksomheder blevet medier, de er talerør for virksomheden og det er Deres profiler også. Det giver en større spredning af det indhold virksomheden poster, og skaber bredt indhold for Jeres netværk og kunder. Samtidigt skaber det ekstra ressourcer til virksomhedens online markedsføring.

Det er en god investering i virksomheden at motivere dine medarbejdere til at være en del af virksomhedens sociale profiler – men allerførst er det vigtigt, at du overvejer, om du gerne vil stille din personlige profil til rådighed for virksomhedens markedsføring. Det har en række fordele at gøre dette – Det tilføre en stor brandingværdi til dine egne kompetencer. Men det er også en stor fordel for virksomheden, idet der på LinkedIn er et stort potentiale for at sprede nyheder fra virksomheden viralt.

Derudover kan du, ved kontinuerligt at benytte din personlige profil, styrke virksomhedens samlede kompetencer igennem den enkelte medarbejder. LinkedIn skal gribes an som alt andet markedsføring, hav et tydeligt formål, hensigt og budskab når i poster. Hvad vil i opnå med Jeres strategi, hvad skal profilen kunne give virksomheden?

Læs mere om markedsføring på sociale medier her


Hvad kan vi gøre for Jer?


LinkedIn markedsføring & Management

Man skal koncentrere sig om det man er god til.

Det er ofte svært at have tid til at passe virksomheden, markedsføringen og holde fokus i forhold til et medie som LinkedIn. Vi tilbyder at rådgive omkring strategi, fastholde kunder med spændende konkurrencer, opsætning af grafiske post, tilbud og andet engageret indhold. Vi tilbyder total opsætning af profiler og rådgivning omkring brugen af dem.

Ved at outsource indsatsen, sikrer man at ens profiler bliver professionelt forvaltet, så man kan koncentrere sig om ens forretning.

LinkedIn strategi

Vi møder en del virksomheder, som ønsker en strategi for LinkedIn. Når vi spørger, hvad de mener med det, er svaret ofte, at de har brug for at vide, hvad de skal gøre med de sociale medier. Spørgsmålet opstår, fordi de fleste virksomheder har profiler på de sociale platforme. Der findes ikke mange virksomheder i dag, der ikke på den ene eller anden måde er på SoMe.

Når så profilen har ligget og samlet støv længe nok, er der én eller anden, der begynder at spørge, hvad skal vi egentlig med den Linkedin side, som vi fik oprettet dengang, måske mest fordi vi bare burde. Det er her de fleste begynder at kigge på social medie-strategi.

Man må først fokusere på virksomheden udfordringer og potentialer. Bagefter overveje, hvordan LinkedIn kan bidrage til at løse disse. Strategien for Linkedin skal ikke kun laves i en kommunikations eller marketingafdeling, men kræver et overblik over hele virksomheden og den onlinemarkedsføring der er tilstede, det hele hænger sammen.

Vi hjælper med denne proces og ligegyldigt om vi har at gøre med en enkeltmandsvirksomhed eller en virksomhed med 100 ansatte, så er det vigtigt at have en klar social medie strategi.

Sociale Medier ROI

Kan man måle ROI (også kendt som Return On Investment) på sociale medier?

ROI er udtryk for hvordan en given kampagne og dermed investering har klaret sig. Værdien kan dog også ses i mange andre aspekter, f.eks. loyalitet, attitude (positiv omtale), o.s.v. Som udgangspunkt er det dog meget svært at måle ROI på de sociale medier, men følgende værdier kan indgå i en samlet analyse:

Trafik til egen hjemmeside kan måles! På virksomhedens site, kan man måle om trafikken fra LinkedIn stammer fra en MWA (Most Wanted Action), dette betyder med andre ord et køb, bestillinger, tilmelding til nyhedsbrev, etc. Disse målinger kan alle foretages med Google Analytics og indgår alle i en ROI analyse.

Sociale Medier Salg

Vil det ikke være dejligt at omdanne followers & fans til betalende kunder?

Det går stærkt på LinkedIn, som virksomhed har i ganske få sekunder til at fange opmærksomheden, inden Jeres læser er videre til næste post. Indhold som er relevant for ens målgruppe, er et essentielt keyword her. Dette indhold skabes kun med en strategi for, hvad der er relevant indhold og hvordan i bliver relevante for læseren.

Vi kan hjælpe med Jeres strategi og social medie markedsføring