Googles retningslinjer

Brand-design Blog 1 Comment

Googles retningslinjer – faktisk ikke mange der kender dem

Alle søgemaskiner (herunder google), har sendt en række retningslinjer for, hvordan man bør arbejde med sin søgemaskineoptimering. Disse retningslinjer indeholder faktisk en hel del gode tips til, hvordan i bør arbejde med optimeringen. De bør faktisk tages ret så seriøst.

Disse retningslinjer betragtes desværre ikke af ret mange webprogrammører, som være særlig nødvendige at følge. Faktisk aner vi ikke hvorfor, men vi ved bare, at de ikke anerkender dem, når vi tester deres viden om dem. Hvis disse webudviklere faktisk læste dem og fulgte dem, behøvede branchen ikke ret mange eksperter på området. Lad os tjekke de retningslinjer.

Vi forsøger at holde os til retningslinjerne fra Google, for det første står de som tidligere nævnt for over 90 % af alle web søgninger i Danmark, og det samme gælder faktisk også for de andre søgemaskiner også. Det vil ikke give meget mening at gengive alle Googles retningslinjer her. Det er vist nemmere at lade eksperterne tale selv. Så her er der et link til Googles retningslinjer og masser af andet ret så fornuftigt indhold her:

http://www.google.com/support/webmasters.

Har du en Google venlig hjemmeside

Google har brugt en masse tid på at beskrive en masse info der burde hjælpe dig som web designer at gøre dit site så lækkert, som muligt i Googles øjne. Vi tør faktisk godt påstå, at det er mindre end én ud af 10 danske webprogrammører, der aner nok om Googles retningslinier. Vi tør godt henvise til at der jo er en ret god grund til, at en webudvikler bør kende dem. Læs mere om retningslinjer for webmastere her:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=35769

Mange af de råd, du finder her på sitet, finder du også på de sider. Ofte i et lidt teknisk sprog, der bærer præg af at være oversat fra engelsk. Men der er altså masser af guldkorn at hente, og du kan ofte få bevist eller modbevist en påstand ved at læse om emnet i retningslinjerne.

Meta Keywords? Ja eller nej?

Et af de eksempler på de såkaldte ”eksperters” påstand om du får en bedre placering i Googles søgeresultater ved at benytte en masse af Meta Keywords. Tager du et lyn tjek på dette skema , så vises det tydeligt at Google slet ikke læser Meta Keywords:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=79812

Ikke alt Google beskriver…

Google påstår at du bør fravælge et Søgemaskineoptimerings firma, hvis de beder om FTP adgang til din hjemmeside. Det passer ikke, da de fleste hjemmesider kun kan optimeres via en FTP adgang.

Hvordan du opretter en så søgemaskinevenlig struktur

Hvordan du opretter en så søgemaskinevenlig struktur som muligt på jeres hjemmeside, er noget vi finder ret så vigtigt, og noget din leverandør af jeres hjemmeside bør kende og forholde sig til. Vi tør godt garantere jer, hvis kundens hjemmeside er tilrettet efter disse anvisninger, så er du faktisk så langt du næsten ikke tør forestille dig i at ligge godt på Google, og dine konkurrenter vil uden diskussion irritere sig over dine nye indsigt. Ta et kig her:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=35769#1

Comments 1

  1. Pingback: udfordring at forklare det visuelle arbejde i ord – Cafe Krasnapolsky

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *