Facebook

Booster du? Det er højst sandsynligt spild af investering!

Brand-design Blog 0 Comments

 Facebook og  boost knappen, er det blevet den “nemme” løsning? Så stop!…

Du spilder med stor sikkerhed dine penge, det er lidt en skam. Det har nemlig en dobbelt effekt, du opdager måske aldrig, hvor effektiv en korrekt opsat annonce kan være på Facebook. Facebook gør det nemt at vælge “boost dette opslag”, det er bare få tryk også er du sendt af sted. Du målretter bare ikke din annoncer imod den målgruppe du gerne vil ramme.

Facebook er uden tvivl et godt markedsførings værktøj, for de rette virksomheder, men hvis du ikke målretter din indsats, taber du dine penge på gulvet. Jeg hører tit kommentar omkring annoncekroner spildt på Facebook, men det handler bare rigtig tit om, at det ganske enkelt er gjort forkert.

 

Facebook kan meget mere end de fleste nogensinde opdager!

Mark Elliot Zuckerberg er uden tvivl en dygtig mand. Han har med Facebook skabt et socialmedie imperium, der giver platform til både private og virksomheder. Facebook er forsat i rivende udvikling, den målgruppe dette medie åbner for, tæller millioner!… Så, naturligvis er der kunder på Facebook.

Så hvad skal der til for at finde dem? Målrettet annoncer er svaret, Facebook er sådan sat sammen, at en annonce kan målrettes, så præcist som Robin Hoods pil, hvis man ved hvad man gør. En annonce giver mulighed for, at selektere segmentet og når du gør dette, rammer du præcist.

Det giver mening, gør det ikke? Hvis du skulle lave en liste med varme kunde emner til en sælger, så ville du også finde den kundegruppe, du vidste havde størst behov for din virksomhed, ville du ikke?

 

Så boost, hvorfor vælger man funktionen?

Der kan være mange årsager, til den nemme og dyre løsning. Det handler nok hovedsageligt om mangel på viden om mediets muligheder. Det virker som en nem løsning, at et socialt medie har “programmeret” en annonce, det er nemt at falde i boost fælden.

Når man vælger at annoncere på et socialt medie, er det uden tvivl fordi man har antaget, at ens målgruppe findes blandt brugerne. I dette tilfælde børe man søge assistance ved sociale medie eksperter. Alternativt selv bruge ressourcerne på, at sætte sig grundigt ind i mediet. Ellers ender man ganske sikkert med fiasko, spildte penge og en dårlig anmeldelse af FB annoncering.

 

Det er bare ikke FB der ikke fungerer!

Det ender desværre bare tit med at blive konklusionen, det er lidt trist fordi mange virksomheder, mister det kunde potentiale de har der. Sociale medier er et effektfuldt værktøj for mange virksomheder, fordi det giver mulighed for volumen, interaktion med kunderne. Sociale medier giver en unik mulighed for, at vise virksomhedens “personlighed” og nu har vi stadigvæk ikke nævnt retargeting!

Sociale medier giver unikke muligheder for, at teste kunde potentiale til nye og gamle produkter. Den direkte dialog i kan skabe til Jeres kunder, åbner mange muligheder!

 

Men drop “boost” og ram din målgruppe!

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *