En effektiv konvertering ?

En effektiv konvertering

En effektiv konvertering ? Når man overvejer at 93% af alle køb, starter med en søgemaskine!…

En effektiv konvertering? Ja, så er SEO optimering spørgsmålet værd at bruge tid på. Virksomheder lever af kunder,  enhver marketing afdeling kender til processen, at finde frem til hvilken tiltag der har skabt flest kunder. Hvad har i fundet frem til? Måske ikke at keywords har magten, men lad os se på det.

Jeres kunder søger på Google og de bruger Google hver dag. De søger måske ikke alle på “køb noget nu”, men de søger informationer om Jeres branche og produkter. De er aktive i Deres søgen, og de leder efter svar, det betyder simpelt at keywords og den rigtige strategi, er direkte lig med leads.

Hvorfor? Fordi et hvert relevant keyword omkring Jeres branche, skaber et link til jeres kunder, igennem Jeres content. Nede på jorden kan man sige, at Jeres keywords er det anker der fanger kunderne, fordi det er keywords google leder efter, når Google skal finde indhold til søgningerne.

Google vil gerne leverer kvalitet til sine kunder.

Googles kunder er de mennesker der søger. Google anser kvalitet, for at være det content (indhold) der ligger tættest på det søgte. Derfor er keywords Jeres relation til kunder online.

Tilbage til konvertering og lad os kigge lidt på de tal, der er opgjort i undersøgelser, fra virksomhedes content markedsføring. Hold nu godt fast, for måske kommer det bag på dig og høre! SEO leads har en konvertering til ordrer på 14,6%,  imens anden outbound markedsføring som, direct mail, print og annoncering kun har 1,7%. Kigger vi på inbound markedsføring, som canvas så er raten helt nede på 0,05%, SEO score altså relativt højere end alt andet i kan investerer i.

Resultatet viser altså, at organiske søgninger har en høj ordrer rate. SEO er den bedste B2B lead generator der er, i markedsføring i dag. Virksomheden skal samtidigt ikke bruge tid på, at overbevise kunden om at de skal købe produktet, for kunden har besluttet sig. I kan så bruge Jeres energi på, at overbevise kunden om, at Jeres produkt er det bedste.

SEO optimering er en fremtidssikret investering for enhver virksomhed.

Seo er ikke en statisk process og den kræver optimering, justering, knowhow og SEO kompetance, men den er hele indsatsen værd. Hvis du hører til den del, der har sagt de berømte ord “jeg ved at 50% af min markedsføring har fejlet, jeg ved bare ikke hvilken del”, så kan du udelukke SEO optimering fra listen over mulige fejl, hvis du har brugt den rette strategi.

Hvilken strategi bruger i, til at optimere Jeres online content og hjemmeside? Vil du gerne vide mere om leads og kunde ordrer via SEO optimering, der giver en effektiv konvertering ?? Så skriv til os, med dine spørgsmål.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *