Digital markedsføring

Digital markedsføring, handler om at skrive den rigtige klade!…

Brand-design Blog 0 Comments

Digital markedsføring er ” the art of speaking out loud”

Digital markedsføring, onlinemarkedsføring, hvad er det der skaber det hele, hvordan arbejder vi med processen?. Digital markedsføring og offline markedsføring, er som udgangspunkt det samme, men de forgår via forskellige platforme og dermed også forskellige værktøjer. Det handler alt sammen om, at føre sig frem, der hvor ens målgruppe befinder sig.

Men hvem er din målgruppe, og hvor findes den online?. Målgruppe er en utrolig bred definition, det kan være en stor størrelse. Den er som udgangspunkt, alle der kunne være interesseret i dine produkter.

Når man skaber en målgruppe, er den bred i det overordnet, nedenunder skaber man undergrupper der definerer segmenter. Virksomheden ender så med en overordnet målgruppe og flere forskellige under segmenter. Man går efter dem alle i sin markedsføring, et produkt, en ydelse, har ofte mange vinkler. Tænk på tandbørster, et produkt med mange sider af samme sag.

 

Så hvordan arbejder du med dine segmenter?

Ved at finde ud af hvem de er, hvilken kaffe de drikker, sover de længe søndag morgen, læser de avisen? detaljeret, men jeg tror du er med mig!.. Et segment kunne være defineret som:

Køn: kvinder
Aldersgruppe fra 20 – 30 år.
Geografi: Bosat i København
Uddannelse: Længerevarende min 3 år
Civilstatus: Gift eller samlever
Børn: 0 – 2
Årsindkomst: 350.000 – 650.000
m.m.

Dette arbejde med segmenter, kaldes i fagsprog “at skabe virksomhedens persona”. Kender du din kunde, så ved du også hvor du finder dem. Dette hænger sammen, fordi du skal kende Deres vaner og adfærd, for at vide hvordan dine kunder opføre sig online. Hvad søger de? hvad læser de, hvad er Deres interesser? Hvilken blogindlæg skal du skrive, for at fange Deres opmærksomhed?

 

Dit online marked!..

Online, er dit marked, alle steder hvor dit segment befinder sig. Det er der hvor Deres købsbeslutning starter, der hvor de søger svar, der hvor de søger rådgivning. Det er svært at komme uden om Google i denne sætning, endnu mere svært at undlade at sige SEO.

Når det er sagt, er arbejdet med segmenterne stadigvæk vigtigt, for en store del af dette definerer, hvordan du skal bruge Google og SEO.

 

Hvordan arbejder i med Jeres segmenter?

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *