Flere kunder & optimeret onpage SEO?

Er du bevidst om hvor meget din blog kan bruges til & udnytter du alle muligheder?Brand Design

Vil du gerne vide hvordan

Du bruger det fulde potientiale en blog har? Udfyld formularen og modtag en gratis E bog. Du vil modtage den i flere afsnit, som er beskrevet herunder. bogen er tænkt som en guide, du aktivt kan bruge til at bygge en succesful blog med


Hvordan får din blog et formål?

Hvordan bruger du bloggen, til at skabe kunder?

SEO, keywords & overskrifter

Sprog, tekst & personlighed i din blog

Hvordan skaber du værdi & kvalitet med dine indlæg?

Blog & trafik til hjemmesiden.

Hvordan får du omtale på Google med en blog?

Hvad er kvalitets indhold på din hjemmeside?

En blog og de sociale medier.

Hvad bør du gøre & hvad bør du ikke gøre?

Blog & links.


Skriv bogstaverne i feltet herunder:

captcha


At blogge er mere end bare en god historie!


Naturligvis er forudsætningen for, at være en god blogger, at du har noget at sige, andre gerne vil læse. Der er en million blogger derude, der blogger om alt lige fra læbestift til børne sutter, men du skal ikke konkurrer med dem, for at opnå en effekt af din blog!

Du kan opnå en effekt, der kan prissættes som en stor værdi, hvis du ved hvad du laver! Når du blogger på dit site og som gæste blogger, eller ligger bloggen ud på de sociale medier, opnår du en effekt for 7. vigtige ting. Der er mange årsager til at blogge, men uanset årsagen børe du ikke gå glip af effekten. Den er forholdsvis simpel at opnå, og en del af den er skabt, bare ved at lave indlægget.

Lad mig uddybe nogen af de ting, du kan opnå!

1. Linket

Du får et godt link, der føre tilbage til dit site! Uanset hvilken virksomhed du driver, er dit site afhængig af links. Link Building er en videnskab, der række langt bredere end et link fra en gæste blog, men det er en af de ting, du selv kan gøre, dit site vil elske dig for det! Det giver dig en bedre placering i søgemaskinerne, du skal bare gøre det du altid gør, skrive et relevant indlæg. Du skal bare have fokus på modtagerens site, og skriv et indlæg der har relevans for både dit og modtager sitet. Det er med andre ord, ikke en god ide at gæsteblogge på et site der handler om garn, hvis dit site handler om biler. Hvis mit indlæg her var en gæste blog, ville jeg lægge et link ind i teksten og derved skabe et link til mit site.

2. Brandet

Dit brand stiger i værdi når du blogger og gæste blogger. Hvis vi forstiller os, at jeg skrev et blogindlæg til Steffen Hedebrandt. Vi kunne antage, at hans blog har 5000 læsere! Hr. Hedebrandt ville så sige til sine læser, ”Brand Design skaber værdi for mig”. Hr. hedebrandt, har dermed givet mig en ”blå stempling” i hans univers, og det skaber en brand værdi, der skaber omtale, du bliver til en ”ekspert” på dit område.

3. Fremtiden

Blogindlæg kan vare rigtig længe! Når man har været blogger i et par år, vil man kunne opleve, at indlæg man skrev for flere år siden, stadigvæk modtager kommentar. Et gæsteindlæg kan dermed lave omtale for dig, og din virksomhed rigtig længe. Du har kun brugt en kop kaffe, et par timer og god energi på at lave det. Det er kort sagt, en ret god markedsførings deal.

4. Målgruppe

Du kommer som gæste blogger ud til en ny målgruppe, der måske aldrig af sig selv havde søgt på dig. Dette betyder dog ikke, at du ikke kan tilbyde dem noget relevant. Der kan opstå magi, når du rammer helt andre kanaler end du plejer. Du kan pludselig have åbnet muligheder, du ikke havde regnet med.

Du bliver måske delt i brancher, du ikke normalt ville blive delt i. Dit blog indlæg kommer længere ud, end det site du gæste blogger på. Hvis du siger noget der skaber stor værdi for enkelte læsere, bruger de måske dit indlæg, til at fremme en point på de sociale medier. Dette kan igen kun fremhæve, at en blog ikke bare, er en blog.

5. Spredning

Du flyder mere online! Det betyder kort fortalt, at når der søges på Brand Design, så kommer alt det google kan finde om mig frem. Mine egne sider og de indlæg der er skrevet som gæste blogger, andet PR arbejde. Det giver en spredning, der medvirker til, at du fremstår som et aktivt brand, der har noget unikt og relevant at sige.

Vær opmærksom på, at når du gæste blogger, er værdien af dit indlæg endnu vigtigere, end hvis du skrev til dit eget site. Du vil komme ud til mennesker, hvor dit indlæg er Deres første indtryk af dig!

6. Content

Du skaber værdifuldt indhold til dit site når du blogger, det vægter for google, fordi du skaber content. Når google læser dit site, læser den tekst. Du kan godt have verdens flotteste site, med den fantastisk video af dit produkt, men uden tekst ser google ikke din film.

Det at skabe store mængder af relevant indhold på dit site, er en forholdsvis nem ting med en blog. Det du skriver bliver værdifuldt, ikke kun i forhold til on page SEO, men også i forhold til dine kunder, dit brand!

Det at være blogger, er altså en ret god investering!